

Kako razviti, upravljati i voditi izuzetne komunikacije
Knjiga ‘Izvrsnost komunikacije’ razlikuje tri razine na kojima se može promatrati komunikacijska izvrsnost: pojedinci, odjeli i organizacije. O tim se trima razinama zatim raspravlja u onome što istraživački tim naziva devet zapovijedi izvrsnosti, koje knjiga detaljno objašnjava. Knjige je prvi put izdana 2017. godine te je sada prevedena na hrvatski jezik. Namijenjena je svima, od onih koji tek kreću u svijet komunikacija do onih sa zavidnim karijerama te daje odgovore na pitanja zašto je komunikacija ključ uspjeha neke organizacije ili institucije, ali i na što sve mora biti spreman voditelj/ica odjela komunikacija.
Prvi dio knjige usredotočen je na organizaciju i pozicioniranje komunikacijskih odjela u širem društvenom kontekstu te se vrti oko važne teme – povezanosti. Drugi dio knjigerazmatra razvoj medijske tehnologije koji znatno mijenja način na koji organizacije komuniciraju. Društveni mediji i mediji u vlasništvu nadopuna su tradicionalnih masovnih medija. To dovodi do treće zapovijedi – sposobnosti organizacije da bude refleksivna. Komunikacijski odjeli također moraju biti potpuno uklopljeni u organizaciju za koju rade, o tome čitamo u četvrtoj zapovijedi. Preduvjet za biti uklopljen je učinkovito vodstvo. Dobra temeljna i primijenjena istraživanja sve su važnija za visokoučinkovite komunikacijske stručnjake. Ovakvim scenarijem jasno je da struka sve više postaje opskrbljena podatcima o čemu autori raspravljaju u petom poglavlju. Jedno od najvećih pitanja u području komunikacije je pitanje sposobnosti komunikacijskih odjela da budu uključeni u strateško donošenje odluka u organizaciji. Odgovor na to pitanje pronaći ćete u šestom poglavlju. Nadalje, razboritost je karakteristika stručnjaka pojedinca. To je jedan od aspekata ambicioznog stručnjaka koji želi biti izvrstan. Zato je razboritost sedma zapovijed za izvrsnu komunikaciju. U osmom poglavlju autori istražuju izazove onoga što razmatramo ključnim kriterijima izvrsnosti: biti isprepleteno povezani unutar i izvan organizacije. Posljednja zapovijed u seriji od devet je čvrstina. Pod njome autori podrazumijevaju eksplicitnu individualnu čvrstinu koju pokreću osobna, organizacijska i profesionalna etika i okviri, kao i istraživanje pitanja pluralizma i raznolikosti na radnom mjestu.