

Hrvatski između nas govori o složenoj temi učenja hrvatskoga standardnog jezika s ciljem razvoja lingvističke i komunikacijske kompetencije njegovih govornika. Učenje standardnoga jezika autorica najprije stavlja u široki jezikoslovni kontekst te u uži kontekst učenja hrvatskoga standardnog jezika, njegovih idioma i funkcionalnih stilova.
Od mnogobrojnih zanimljivih tema obrađenih u ovoj knjizi valja izdvojiti:
- status službenoga jezika, njegovo učenje u odgojno
-obrazovnome sustavu te dokumente na kojima se temelji
- jezik kao sustav i jezik kao standard
- govor i pismo - organske i neorganske idiome
- odnose hrvatskoga jezika i hrvatskoga standardnog jezika
- obilježja standardnoga jezika
- kratku povijest standardizacije hrvatskoga jezika
- pojam norme i procese normiranja standardnoga jezika, razine norme te normativne priručnike
- lingvističku i komunikacijsku kompetenciju te njihov odnos
- proces usvajanja materinskoga jezika
- učenje standardnoga jezika i ovladavanje standardnojezičnom normom na svim razinama
- prostornu, vremensku i funkcionalnu raslojenost jezika.
"Tamara Gazdić-Alerić na sveobuhvatan je način obradila brojna jezična pitanja koja su, iako o njima postoji brojna literatura, malokad prikazana na ovako pregledan način."
– izv. prof. dr. sc. Slavica Vrsaljko
"Hrvatski između nas namijenjen je svima koji se u odgojno-obrazovnome sustavu bave hrvatskim jezikom, kao i onima koji na hrvatskome jeziku poučavaju (odgojiteljima, učiteljima, predmetnim nastavnicima) te studentima odgojiteljskih, učiteljskih i nastavničkih studija. Relevantnošću teme te načinom njezine obrade ova je knjiga idealna lektira i za širu čitalačku publiku koju zanimaju pitanja jezika, standardnojezične norme i jezične kulture." – izv. prof. dr. sc. Lidija Cvikić