.
.
Govor se stvara u interakciji s drugom osobom,
on je vremenski i prostorni fenomen. Kako komunikacijski kontekst
isprepleće vrijeme i prostor tako se i u zadatcima isprepleću ove dvije važne
dimenzije, stavljajući dijete u središte zbivanja. Sadržaji su dobro osmišljeni,
vizualno dorađeni, jasni i zanimljivi, sustavno i pregledno izneseni. Pomnim
doziranjem informacija dijete se postupno uvodi u svijet zamršenih vremenskoprostornih
odnosa, čime se stvaraju uvjeti za njihovo usvajanje. To je iznimno važan
temelj za razumijevanje složenijih jezičnih odnosa i razvoja apstraktnog mišljenja.
Zadatci u Vježbenici mnogobrojni su i zaista raznovrsni, zasićeni novim pojmovima,
činjenicama i iznimno poticajni za obradu ciljanih sadržaja, a prate ih metodički
instrumentariji koji potiču dijete na samostalan rad i aktivno ovladavanje novim
znanjima. Autorice su vješto povezale nastavu prirode i društva s usvajanjem
prostorno-vremenskih pojmova i odnosa tako da se ta dva područja isprepleću i
nadopunjavaju, a djeca bez teškoća i uz igru usvajaju iznimno zahtjevne nastavne
sadržaje. Inspiraciju za sve zadatke pronašle su u djetetovu okruženju i u onome
što je njemu blisko i drago. I upravo u toj jednostavnosti pristupa jest
sva veličina onoga što su autorice u ovoj vježbenici pokazale.
doc. dr. sc. Katarina PavičićDokoza
Vježbenica Igre u prostoru i vremenu izrazito je zanimljivo djelo. Autorice su
izvrsno upotrijebile svoja specifična znanja i iskustva kako bi osmislile niz zadataka
kojima je cilj povezati jezične sposobnosti s pojmovima kojima dijete mora ovladati
tijekom prvih godina sustavnoga obrazovanja. Iz toga su proizišle vježbe kojima
dijete, uz usvajanje ciljnih pojmova, razvija i niz drugih jezičnih i kognitivnih
vještina (npr. razumijevanje složenih sintaktičkih struktura, razumijevanje i
nadgledanje razumijevanja na razini teksta, radno pamćenje, vizualnu percepciju
i brzinu obrade informacija). Stoga će ovi zadatci, osim u svojoj prvotnoj namjeni,
zasigurno logopedima poslužiti i za uvježbavanje mnogih drugih temeljnih vještina.
Maja Kelić, prof. logoped
Vježbenica Igre u prostoru i vremenu donosi sadržaje za usvajanje prostornih i
vremenskih odnosa u ranoj osnovnoškolskoj dobi te je namijenjena učenicima
od prvog do trećeg razreda osnovne škole. Može koristiti i učenicima starije dobi
kada postoji potreba za usvajanjem navedenih sadržaja, ali i polaznicima vrtića
i male škole. Vježbenica je korisna djeci u samostalnom radu kod kuće, stručnim
suradnicima u individualnom radu s djecom u vrtiću i učenicima
osnovne škole, učiteljima u dopunskoj ili redovnoj nastavi.
Sadrži zanimljiv izbor radnih zadataka za usvajanje
i uvježbavanje vremenskih i prostornih odnosa.
mr. sc. Jasna Relja, pedagoginja savjetnica
O autoricama:
Sanja Lanc rođena je 1986. godine u Zagrebu. Završila je opći smjer X. gimnazije te 2005. godine upisala sveučilišni preddiplomski studij logopedije. Diplomski studij logopedije upisuje 2008. godine. Po završenom studiju, od 2010. godine, zaposlena je kao logoped u Poliklinici za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG Zagreb. U Službi za medicinsku rehabilitaciju školske dobi surađuje s kolegicom iz studentskih dana Majom Vincek Slunjski.
Maja Vincek Slunjski rođena je 1986. godine u Varaždinu gdje je završila Školu za dizajn, tekstil i odjeću, smjer grafički dizajner. Zatim 2005. godine upisuje preddiplomski studij fonetike i lingvistike na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. 2008. godine upisuje diplomski studij logopedije koji završava 2010. godine. Iste godine zapošljava se u Poliklinici SUVAG, Službi za medicinsku rehabilitaciju djece školske dobi u Zagrebu, gdje i danas radi. Godine 2013. upisuje četverogodišnju edukaciju za psihoterapeuta djece i adolescenata u Hrvatskoj interdisciplinarnoj terapijskoj udruzi za djecu i mladež u Zagrebu.
Podaci
- Nakladnik
- Naklada Ljevak
- Biblioteka
- Posebna izdanja
- Uvez
- Meki uvez
- Broj stranica
- 208
- UDK
- 376-053.4/.5 159.937.52/.53 (076)
- Godina izdanja
- 2017.
- Dimenzije
- 210 x 297 mm
- ISBN
- 9789533550626