

Teorija i praksa u helenističkoj etici
Mnogo je ljudi pružalo upute jedne biou techne, jednog umjeća življenja. Ono što je posebno u doprinosu filozofa je njihova tvrdnja kako samo filozofija i ništa drugo predstavlja ono umijeće koje nam je potrebno, umijeće koje se bavi valjanim i čvrstim argumentima, umijeće koje smjera istini. Ti filozofi tvrde da traženje logičke valjanosti, intelektualne koherentnosti i istine predstavlja oslobađanje od tiranije običaja i konvencija te stvara zajednicu bića koja mogu upravljati vlastitom životnom pričom i vlastitim mišljenjem.
„Filozofija se nikada ne prestaje shvaćati kao umijeće čija su oruđa argumenti, umijeće u kojemu točno razmišljanje, logička strogoća i preciznost u definiranju imaju važnu ulogu. No značenje tih postupaka filozofije, ukoliko ih prihvaća, shvaćeno je, prije svega, kao namjera postizanja procvata ljudskih života. A vrednovanje svakoga posebnog argumenta mora se pozabaviti ne samo logičkom formom i istinom premisa nego i prikladnošću argumenta za specifične boljke koje su dani predmet."
Ovo što slijedi neće niti pokušavati biti prikaz čitave helenističke etičke misli, niti će biti pažljivo sistematizirani selektivni odabir. Umjesto toga bit će donekle idiosinkrastički prikaz nekih središnjih tema, vođen opsesivnim traganjem za nekim pitanjima – a kao vodeći motiv poslužit će analogija između filozofije i medicine kao umijeća življenja.
… Kako to Ciceron, govoreći u ime Stoe, govori sažetije: „Uvjeravam vas da postoji medicinsko umijeće za dušu. To je filozofija, a njezinu pomoć ne moramo tražiti, kao kod bolesti tijela, izvan nas. Moramo svom svojom snagom i mogućnostima nastojati da postanemo sposobni liječiti same sebe.“
-iz predgovora autorice
Fiksni tečaj konverzije: 1 EUR = 7.53450 kn