Treća Europea Naklade Ljevak

Afonso Cruz stiže u Zagreb 6. listopada

O AUTORU

Afonso Cruz rođen je 1971. u portugalskom mjestu Figueira da Foz. Pohađao je Fakultet za vizualne umjetnosti u Lisabonu i Institut za vizualne umjetnosti na Madeiri. Dosad je objavio trinaest knjiga, među kojima su najznačajnije: satirični i psihodelični triler A Carne de Deus (Božje meso, 2008.), domišljat i zabavan borgesovski roman Enciclopédia da Estória Universal (Enciklopedija opće povijesti, 2009) za koji je dobio Nagradu Camilo Castelo Branco, zatim knjigu za djecu i mlade Os Livros que Devoraram o Meu Pai (Knjige koje su proždrle moga oca, 2010.) za koju je dobio Nagradu Maria Rosa Colaço. Nakon toga slijedile su knjige A Boneca de Kokoschka (Kokoschkina lutka 2010.) za koju je dobio Nagradu Europske unije za književnost i A Contradição Humana (Ljudsko proturječje, 2011.) za koju je dobio nagradu koju zajedno dodjeljuju Portugalsko društvo pisaca i Portugalska radio-televizija. Čitatelji dnevnika Expresso izabrali su ga jednim od 40 najdarovitijih portugalskih umjetnika. Osim kao književnik, ilustrator i režiser animiranih filmova, Afonso Cruz također djeluje i kao skladatelj blues/roots glazbe za sastav The Soaked Lamb u kojem svira gitaru, usnu harmoniku, bendžo i ukulele.

Afonso Cruz, svestrani portugalski umjetnik… književnik, ilustrator, redatelj animiranih filmova, proizvođač vlastitoga piva, glazbenik i skladatelj blues/roots glazbe u sastavu The Soaked Lamb u kojem svira gitaru, usnu harmoniku, bendžo i ukulele. U Zagrebu će u utorak, 6. 10., u sklopu Europee U Dvorištu predstavljati svoj hvaljeni i neobični roman „Kokoschkina lutka“ za koji je nagrađen nagradom Europske unije za književnost 2012., a dan ranije, u ponedjeljak 5. 10., organizira warm-up party u 20 sati u Vinylu (Bogovićeva 3). Provedite večer uz DJ svirku Afonsa Cruza, poslušajte kakvu glazbu pušta i družite se s ovim svestranim umjetnikom.

O KNJIZI

Kokoschkina lutka Afonsa Cruza simbol je i metafora jednog prijateljstva, priča o tome kako je odnos s Drugim temeljan za naš vlastiti identitet. To su teme o kojima će biti govora na tribini, u odnosu na roman kao i u odnosu na europsku stvarnost koja je u posljednje vrijeme zaokupljena pitanjem Drugog.