Čitajte u hladu

Preporuke za ljetno čitanje

Ljeto nam je stiglo, a s njime i sunce, more i godišnji odmori! Svi znamo koliko je sunce štetno za naše zdravlje. Stoga, sklonite se u hlad i knjigu u ruke! Ovo je idealno vrijeme da konačno iskoristite priliku i pročitate pokoju knjigu.
Naklada Ljevak donosi Vam deset prijedloga za čitanje tijekom ljeta, a vjerujemo da će se za svakoga naći ponešto. Red krimića, red publicistike, red putopisa i još mnogo toga čeka Vas na našoj ljetnoj listi.

Uživajte!

Za sve ostale informacije, slobodno nam se javite.
Marketing Naklade Ljevak
Lidija Krvarić
Nastasja Semenov
01 4804 021; 091 4920 013
marketing@naklada-ljevak.hr

Kristina Ohlsson: Pepeljuge
Vrhunski krimić za sve ljubitelje žanra! Kristina Ohlsson već se svojim prvim romanom pozicionirala kao pripadnica elitnog kruga skandinavskih autora kriminalističkih romana i svojim dotjeranim proznim stilom, slojevitim likovima i intrigantnom radnjom pridobila kritiku i publiku ne samo u Skandinaviji nego i diljem Europe.
Jednog dana usred kišnog švedskog ljeta iz kupea vlaka oteta je djevojčica. Inspektoru Alexu Rechtu i njegovom timu kojem je pridružena kriminalistica Fredrika Bergman dodijeljeno je rješavanje tog slučaja koji se na početku činio tipičnim primjerom bitke rastavljenih roditelja oko skrbništva. No kad na sjeveru Švedske pronađu leš djeteta kojem je na čelu napisana riječ »neželjena«, slučaj se za istražiteljski tim ubrzo pretvara u noćnu moru – potjeru za dijabolično inteligentnim i okrutnim ubojicom.

O autorici
Kristina Ohlsson donedavno je bila na funkciji šefice odjela za protuterorističke aktivnosti u OSCE, a prije toga je radila u švedskoj policiji i švedskom Ministarstvu vanjskih poslova. Takva radna biografija impresivan je podsjetnik na vještinu koju je stekla i koja joj je svakako koristila kad se 2009. pojavila s debitantskim kriminalističkim romanom Askungar/Pepeljuge. Njezina sljedeća dva romana, Daisy i Anđeli čuvari ušla su 2010. i 2011. u uži izbor za nagradu Akademije švedskih pisaca kriminalističkih romana. Ohlssoničina trilogija za djecu (prvi nastavak, Staklena djeca, objavljen je 2013. godine) oduševila je kritiku i publiku te je poput njezinih krimića za odrasle privukla pozornost ljubitelja kriminalističkog žanra diljem svijeta.

Drago Hedl: Ispovjedna tajna
Millenium trilogija na hrvatska način! Na početku romana anonimni psihopat uhodi mladu djevojku: kad djevojku pronađu mrtvu, ono što izgleda kao prometna nesreća uskoro se pretvara u zamršenu urotu čiji korijeni sežu desetljećima unatrag. Novinari, suci, policija i crkva upleteni su u uzajamne ucjene, interesne veze i zavjere šutnje, a preko nekadašnje crte bojišta caruje novo, kriminalno bratstvo-jedinstvo. Ako Šveđani imaju Millenium trilogiju Stiega Larssona, Hrvati će uskoro dobiti Osječku trilogiju Drage Hedla.

O autoru
Drago Hedl (1950) dosad je objavio dva romana, dvije zbirke kratkih priča, tri publicističke knjige te knjigu feljtona i političkih intervjua. Napisao je i tri dramska teksta i nekoliko filmskih scenarija. Ispovjedna tajna je njegov drugi kriminalistički roman. Živi i radi u Osijeku i Zagrebu kao profesionalni novinar.

Bruno Šimleša: Umjetnost života – kako ovladati umijećem ljubavi
Naučite kako postati životni umjetnik i ovladajte umijećem ljubavi! U osam poglavlja Bruno Šimleša govori o svetosti života, ljubavi, obitelji, Bogu, zdravom razumu i o tome kako postati životni umjetnik. Piše o ključnim životnim idejama objašnjavajući kako se možemo igrati u životu, ali ne i poigravati s njime budući da je život svet. Jedna od najvažnijih ideja ove knjige jest da smo pravo voljeti i biti voljeni stekli rođenjem. To pravo nitko nam ne može oduzeti pa autor u knjizi objašnjava kako možemo privući ljubav koju zaslužujemo.

O autoru
Bruno Šimleša (1979.) autor je knjiga popularne psi¬hologije. Dosad je objavio sedam knjiga, od kojih su Ljubavologija (Naklada Ljevak, 2011.) i Škola života (Naklada Ljevak, 2014.) bile među najprodavanijim knjigama u Hrvatskoj, prodane u više od 25.000 pri¬mjeraka. Diplomirao je sociologiju 2002. godine na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a zadnje dvije godine, osim pisanja i držanja predavanja, vodi emisiju Svaki dan, dobar dan na Hrvatskoj televiziji. Oženio se 2007. godine i ponosni je tata petogodiš¬nje djevojčice koja je i nadahnula ovu knjigu.

Claire Bidwell Smith: Pravila nasljeđivanja
Suočavate se s gubitkom voljene osobe? Tuga ne bira vrijeme i mjesto te nas pogađa kada se najmanje nadamo. Ovo je idealna knjiga za one koji su izgubilju voljenu osobu, a koja je posvećena pet stadija žalovanja koje je autorica Elisabeth Kübler-Ross prvi put identificirala: poricanje, ljutnja, pregovaranje, depresija i prihvaćanje.

Svaki od pet dijelova započinje s Claireinim tinejdžerskim godinama (kad je njezinim roditeljima dijagnosticiran rak) a potom preskače godine do autoričine odrasle dobi, pri čemu je svako poglavlje označeno godinom i autoričinom dobi. Claireina majka umire odmah nakon što Claire upiše fakultet, a otac kad Claire ima 25 godina. Autorica se odjednom suočava sa svijetom u kojem – čega je bolno svjesna – više nema nikog svoga, nikog tko bi je bezuvjetno volio.

O autorici
Claire Bidwell Smith iskusna je psihoterapeutkinja specijalizirana za proces žalovanja, spisateljica, kolumnistica u »Huffington Postu« i »New Yorkeru« te autorica nagrađivanog bloga clairebidwellsmith.com. Živi u Los Angelesu s mužem i dvoje djece.

Ece Temelkuran: Žene koje pušu u čvorove
Odvažite se i krenite na putovanje s četiri hrabre žene koje će vas naučiti o ljubavi, hrabrosti, pravima žena i položaju žene u islamskom svijetu. Roman prati suvremene muslimankame koje su u potrazi za svojom biti. One su istodobno ranjive i snažne, krhke i odlučne… Odluka o tome da krenu na put bez unaprijed dogovorenog odredišta i cilja – osim osvete koju kuje madam Lilla – i način na koji se te žene međusobno podupiru i razmjenjuju najintimnije priče nude nam mogućnost da zajedno s njima propitujemo odnos slučaja i sudbine, kao i stvarnoga i prividnoga života. U knjizi se osobno pretvara u političko i obrnuto, pa čitajući knjigu postajemo svjesni činjenice kako je u svakodnevnom životu politička sfera isprepletena s najintimnijom.

O autorici
Ece Temelkuran, rođena u Izmiru 1973., jedna je od najpoznatijih turskih književnica, novinarki i političkih komentatorica, koja redovito objavljuje u turskim listovima, ali i u časopisima The Guardian, The New Statesman, The New Left Review, Le Monde Diplomatique. U istraživačkim publicističkim radovima bavi se temama koje su u Turskoj izrazito kontroverzne, poput kurdskog i armenskog pitanja, ženskog pokreta i pitanja političkih zatvorenika. Dobila je mnogobrojne nagrade pa tako i nagradu »Pen for Peace« i nagradu za turskog novinara godine. U knjizi Planina boli (Naklada Ljevak, 2013.) propitivala je ulogu nacionalnih mitova i priča te nas vodila u samo središte tursko-armenskoga sukoba. Dosad je objavila desetak knjiga, a na hrvatskom jeziku nedavno joj je izišao i roman Zvuk banana (Hena com, 2014.). Roman Žene koje pušu u čvorove objavljen je u Turskoj 2013. i postao je uspješnica.

Cristian Crusat: Kratka teorija putovanja i jedna pustinja
Krenite na putovanje kroz šest pripovijetki i otkrijte u kojem smjeru se razvija kratka priča 21. stoljeća. Kratka teorija putovanja i jedna pustinja predstavlja pravi izazov većini konvencija prihvaćenih u našoj književnosti, a koje se odnose na to kakva bi trebala biti formalna priroda pripovijetke. Njegovih šest pripovijedaka što se otvaraju ljudskome iskustvu, smještajući nas u neki kutak svijeta – između šturih krajolika mediteranske obale i genijalnih stranica srpskoga pisca Milorada Pavića – označavaju ovdje putovanje. Zahvaljujući vrlo gipkoj prozi nomadske strukture koja se prilagođuje različitim duhovnim, fizičkim ili imaginarnim mjestima svake priče i krhkoj individualnosti njezinih stanovnika, Crusat vodi te pročišćene likove do ponora strahova, sumnja i žudnja što oblikuju suvremeni svijet.

O autoru
Cristian Crusat (1983.) autor je knjiga priča Estatuas (Kipovi), 2006. i Tranquilos en tiempos de guerra (Mirni u ratno doba), 2010. te Breve teoría del viaje y el desierto (Kratka teorija putovanja i jedna pustinja), 2011. Sve izvornike objavila je španjolska izdavačka kuća Pre-Textos. Živio je u Francuskoj, Maroku i Nizozemskoj. Riječ je o jednom od najznačajnijih mladih španjolskih autora. Objavio je eseje, prijevode i članke iz komparativne književnosti u raznim španjol¬skim i južnoameričkim časopisima, kao što su Revista de Occidente, Letra Internacional, Punto de partida ili Revista Atlántica. Radi kao lektor za španjolski jezik u inozemstvu. Godine 2010. Crusat je dobio Međunarodnu nagradu za pri¬ču »Manuel Llano«, a 2013. nagradu Europske unije za književnost (EUPL) za knjigu Kratka teorija putovanja i jedna pustinja.

Grupa autora: Megapromjena
Ljeto nije stvoreno samo za beletristiku, već i prilika da saznate nešto novo. Knjiga bivših i sadašnjih novinara poznatoga časopisa The Economist Megapromjena bavi se sveobuhvatnim trendovima koji preobražavaju svijet brže negoli ikada u ljudskoj povijesti. Ovo iznimno zanimljivo djelo otkriva i objašnjava najvažnije sile koje će utjecati na naše živote u sljedećim desetljećima, od globalizacije i novih tehnologija preko razvoja političkog i zdravstvenog sustava do upravljanja klimatskim promjenama.

O priređivačima knjige
Daniel Franklin izvršni je urednik i urednik poslovne rubrike u časopisu The Economist. Također je urednik godišnje publikacije časopisa The Economist, The World in... (Svijet u…), koja razmatra projekcije za sljedeću godinu.

John Andrews piše za The Economist već više od 30 godina i zamjenik je urednika publikacije The World in... (Svijet u…). Autor je knjige The Economist Book of Isms.

Laurence Plazenet: Jedino ljubav
Kakvo bi to ljeto bilo bez barem jednog romana ljubavne tematike? Roman Jedino ljubav govori o strastvenoj ljubavi između gospođice d’Albrecht i njezinog učitelja Augustina de Ramóna y Cordobe, koja je započela kad je Cordobinoj učenici bilo tek petnaest godina. Roman se odlikuje dotjeranim klasičnim stilom i govori o modernom strastvenom odnosu u povijesnom kontekstu. Taj ambigvitet daje knjizi izuzetan šarm i eleganciju i glavni je razlog što su ga francuski kritičari bez izuzetka hvalili i što je knjiga dobila tri prestižne nagrade za književnost. Pigmalionski odnos između de Ramóna i njegove mlade učenice koju podučava zadovoljstvima tijela i duha nailazi na vanjske i unutarnje prepreke, pa se ljubavnici rastaju i ponovno sastaju, sve do konačnog tragičnog kraja.

O autorici
Laurence Plazenet (Pariz 1968.) studirala je na prestižnoj Ecole Normale Supérieure i na Princetonu i doktorirala na Sorboni s temom Francuska književnost 17. stoljeća. Predaje francusku književnost na Sorboni, a 2005. objavila je svoj prvi roman, L’amour seul, nagrađen 2005. godine nagradom Prix Charles Oulmont de la Foundation de France i nagradom Bourse Thyde Monier te 2009. godine Nagradom EU za književnost. Godine 2009. objavljen joj je roman La Blessure et la soif, 2011. roman Disproportion de l’homme, a trenutno piše svoj četvrti roman.

Ajahn Brahm: Slonica koja je izgubila sreću
Ljeto je idealno vrijeme d anaučite nešto novo o sebi, ali i unaprijedite svoj život. Autor bestselera Ajahn Brahm donosi 108 priča koje će vas nasmijati i natjerati da na život počnete gledati novim očima. Bezvremenska mudrost Ajahna Brahma dirnut će ljude iz svih sfera života. Polazeći od vlastitih iskustava i od priča koje su s njim podijelili njegovi učenici te starih šala ispričanih na nov način, Ajahn Brahm će svakoga potaknuti da preispita svoje životne obrasce.

O autoru
Budistički redovnik već više od trideset godina, Ajahn Brahm je opat i duhovni ravnatelj Budističkog društva Zapadne Australije. Diljem svijeta tražen je kao duhovni učitelj i popularni predavač. Osim uspješnice Krava koja je plakala (Naklada Ljevak, 2010.) napisao je i Mindfulness, Bliss, and Beyond (2006.) i The Art of Disappearing (2011.).

Diego Marani: Nova finska gramatika
Što biste učinili kada biste izgubili sve ono što čini vaš identitet – jezik, spoznaju o porijeklu, sjećanja? Nova finska gramatika je triler o identitetu koji na poetičan i inteligentan način govori o problemu nacionalnog i osobnog identiteta. Kao lingvist opsjednut jezikom, Marani propituje kako nas jezik definira i određuje naš identitet.

O autoru
Talijanski književnik Diego Marani radi kao viši lingvist u Europskoj uniji u Briselu. Za jedne švicarske novine piše tjedne kolumne o aktualnim događajima jezikom koji je sam izmislio – europantom. U Francuskoj mu je objavljena zbirka priča na europantu, a u Italiji šest romana, od kojih je Nova finska gramatika nagrađena najprestižnijim nagradama, a kritičari su govoreći o romanu često koristili riječi »genijalno« i »remek-djelo«.