41. INTERLIBER

Vodič kroz svježa jesenska izdanja Naklade Ljevak

Povodom 41. Interlibera donosimo književne preporuke i vodič kroz svježa jesenska izdanja Naklade Ljevak, od vrhunske beletristike do aktualne publicistike te izdanja za djecu i mlade. Prije svega, zadovoljstvo nam je što možemo najaviti naš najznačajniji nakladnički projekt, izdavanje monografije Hrvatska grafika Mikice Maštrović, planiran za sam početak 2019. Riječ je o projektu najnagrađivanije biblioteke Naklade Ljevak – Povijest umjetnosti u Hrvatskoj.

Kao nakladnička kuća percipirani smo kao jedan od najjačih publicističkih izdavača, što se vidi u pozicioniranju naših izdanja u sam vrh književnih publicističkih ljestvica. Eric Kurlander, cijenjeni američki povjesničar i veliki poznavatelj suvremene njemačke povijesti, nakon osam godina istraživanja i rada, donosi nam Hitlerova čudovišta: Povijest nadnaravnoga u Trećem Reichu u kojima pronicljivo i pedantno prikazuje cjelovitu povijest nadnaravnoga u nacističkoj Njemačkoj – istražujući okultne ideje, ezoteričnu znanost i poganske religije koje je u službi održavanja vlasti propagirao Treći Reich. U Odanosti višega reda bivši direktor FBI-a Jamesa Comeyja donosi jednu od izranjajućih istina o eri i moralnosti „trumpizma” ispričanu u formi političke autobiografije. Knjiga je to o etici, političkoj odgovornosti i odanosti na temelju nikad prije ispričanih iskustava s vrha američke vlasti. Nedavno se pojavio novi pojam koji opisuje jednu od posljedica ranog korištenja digitalnih medija – digitalna demencija – pojam koji dolazi iz Južne Koreje, zemlje s najvećom gustoćom zastupljenosti digitalnih medija u školama i najvećim postotkom ovisnosti o digitalnim medijima među učenicima. Stoga Manfred Spitzer, ugledni njemački psihijatar, psiholog i neuroznanstvenik, u bestseleru Digitalna demencija: Kako mi i naša djeca silazimo s uma upozorava roditelje na nužnost da djeci, čiji je mozak još u razvoju, ograniče vrijeme provedeno ispred ekrana digitalnih medija. Nakon uspješne knjige Točna boja neba, hrvatski znanstvenik svjetskoga glasa Igor Rudan u svojoj najnovijoj knjizi Zao zrak nastavlja s projektom popularizacije znanosti kojim želi širu javnost zainteresirati za znanost i pokazati čime se znanstvenici bave, ovaj put produbljujući interes za saznanjem specifičnoga znanstvenog područja i upoznavanjem sa znanstvenim temama pomoću kojih se želi popularizirati cjelokupnu modernu medicinu i javno zdravstvo objašnjavajući pozadinu stotinjak Nobelovih nagrada dodijeljenih za medicinu i fiziologiju od početka 20. stoljeća do danas. Ekskluzivne, dosad uglavnom neobjavljene fotografije iz karijere i privatnog života Margite Stefanović Magi, klavijaturistice kultnog EKV-a, glazbenice koja je svojom glazbom i karizmom obilježila važno razdoblje u povijesti rock-scene na ovim prostorima, donosi Dušan Vesić u knjizi Magi: Kao da je bila nekad.

Od beletristike izdvajamo dirljivu božićnu priču Snježna sestra, autorice bestselera Povijest pčela Maje Lunde, koja s višestruko nagrađivanom ilustratoricom Lisom Aisato priziva duh Božića slikama okićenoga drvca i pucketanjem vatre u kaminu te obiteljskim okupljanjem na dalekom sjeveru. Utemeljena na istinitoj priči zaboravljenog heroja Pina Lelle, Pod grimiznim nebom Marka Sullivana epska je priča o hrabrosti mladog čovjeka u mračnim špijunskim vremenima Drugoga svjetskog rata. Metalno srce i S prosincem dva su romana Donala Ryana koji se mogu promatrati kao cjelina jer prate zbivanja u istoj ruralnoj irskoj zajednici u razmaku od jednog desetljeća usredotočujući se na učinak ekonomske situacije na njihove protagoniste. Od književnosti za djecu i mlade izdvajamo avanturističku trilogiju Bobbieja Peersa o Williamu Wentonu, dječaku s čudesnom sposobnošću razbijanja šifri koju čine knjige Kradljivac luridija, Tajni portali U službi orbulatora te najnoviji roman Jasminke Tihi-Stepanić Ljeto na jezeru Čiču, kao i novi roman Mladena Kopjara, Sjena brončanog štakora. Navedeni će autori dječje književnosti sudjelovati u programu druženja, predstavljanja knjiga i radionica koji Naklada Ljevak organizira za najmlađe čitatelje na ovogodišnjem sajmu knjiga.