Top liste

Književnost
  1. Jurica Pavičić - Knjiga o jugu

    Jurica Pavičić Knjiga o jugu

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    1
  2. Elena Ferrante - Priča o izgubljenoj djevojčici

    Elena Ferrante Priča o izgubljenoj djevojčici

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    2
  3. Dario Fo  - Kristina Švedska

    Dario Fo Kristina Švedska

    119 kn 107,10 kn detaljno
    3
  4. Slavenka Drakulić  - Nevidljiva žena i druge priče

    Slavenka Drakulić Nevidljiva žena i druge priče

    139,00 kn 125,10 kn detaljno
    4
  5. Kristian Novak - Ciganin, ali najljepši

    Kristian Novak Ciganin, ali najljepši

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    5
  6. Jo Nesbø - Macbeth

    Jo Nesbø Macbeth

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    6
  7. Mark Sullivan - Pod grimiznim nebom

    Mark Sullivan Pod grimiznim nebom

    139 kn 125,10 kn detaljno
    7
  8. Pavao Pavličić - POHVALA STAROSTI

    Pavao Pavličić POHVALA STAROSTI

    99,00 kn detaljno
    8
  9. Harper Lee - Ubiti pticu rugalicu

    Harper Lee Ubiti pticu rugalicu

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    9
  10. Federico Axat - Posljednja šansa

    Federico Axat Posljednja šansa

    119,00 kn 107,10 kn detaljno
    10
Publicistika
  1. Robert Torre - Ima li života prije smrti?

    Robert Torre Ima li života prije smrti?

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    1
  2. Jordan B. Peterson - 12 pravila za život

    Jordan B. Peterson 12 pravila za život

    168,00 kn detaljno
    2
  3. Igor Rudan - Zao zrak

    Igor Rudan Zao zrak

    139 kn kn 125,10 kn detaljno
    3
  4. Manfred Spitzer - Digitalna demencija

    Manfred Spitzer Digitalna demencija

    139 kn kn 125,10 kn detaljno
    4
  5. Thomas Erikson - Okruženi idiotima

    Thomas Erikson Okruženi idiotima

    129,00 kn detaljno
    5
  6. Martin Previšić - Povijest Golog otoka

    Martin Previšić Povijest Golog otoka

    249,00 kn 224,10 kn detaljno
    6
  7. Marina Abramović - PROLAZIM KROZ ZIDOVE

    Marina Abramović PROLAZIM KROZ ZIDOVE

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    7
  8. Yual Noah Harari - 21 lekcija za 21. stoljeće

    Yual Noah Harari 21 lekcija za 21. stoljeće

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    8
  9. Jessica Joelle Alexander,Iben Dissing Sandahl - Danski odgoj djece

    Jessica Joelle Alexander,Iben Dissing Sandahl Danski odgoj djece

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    9
  10. Mark Manson - Profinjeno umijeće stava j**e mi se

    Mark Manson Profinjeno umijeće stava j**e mi se

    109,00 kn 98,10 kn detaljno
    10

Daniel Rafaelić Kinematografija u NDH

Ocjena čitatelja
  • ISBN: 978-953-303-640-3
  • UDK: 791.43(497.5)
  • Biblioteka: Kultura i civilizacija
  • Izdavač: Naklada Ljevak
  • Godina: 2013.
  • Uvez: tvrdi
  • Jezik: hrvatski
  • Broj stranica: 319
  • Format: 15,5 x 24 cm
Cijena: 169,00 kn
Cijena s popustom: 89,00 kn
Vaša ušteda 80,00 kn
Dodaj u listu želja Dodaj u košaricu
Napiši komentar
Ocjena: (-)
Broj komentara: (0)

Hrvatska filmska povijest relativno je slabo pokrivena brojnim relevantnim izdanjima. Kinematografsko razdoblje 1941. – 1945. također je često zaobilaženo i preskakano. Po prvi put, na jednom mjestu, knjiga povjesničara filma Daniela Rafaelića donosi stručnu, opsežnu i razumljivu povijest kinematografije Nezavisne Države Hrvatske.

Detaljnom analizom svih filmova i filmskih žurnala proizvedenih u NDH kao i sintezom nekoliko tisuća pronađenih i obrađenih arhivskih dokumenata iz Zagreb, Beograda, Berlina i Rima autor knjige portretira kinematografiju satelitske države čiji se propagandni uzusi doslovno preklapaju s onima nacističke njemačke. Ipak, brojni kinematografski disidenti pružali su otpor vladajućem represivnom aparatu te se i o njima prvi put govori. Do sad neviđeni rukopisi, fotografije i filmski plakati biti će po prvi put publicirani. Brojni rariteti koji se čuvaju u svjetskim filmskim arhivima po prvi će put u knjizi Kinematografija u NDH ugledati svijetlo dana. Zasebni dio knjige čine vrijedni intervjui s nekima od najvažnijih aktera filmskih djelatnosti toga vremena, koje je autor knjige uspio napraviti prije njihove smrti.

Knjiga pisana u formi znanstvenog rada, na pristupačan način ocrtava kinematografsku, ekonomsku, socijalnu i opće kulturalnu potku svih grana kinematografije, postavljajući po prvi put prava znanstvena pitanja i nudeći ne ideološke ili političke, već isključivo znanstvene odgovore.

Knjiga sadrži 350 kartica teksta, preko dvjestotinjak fotografija, desetak reprodukcija filmskih plakata i pedesetak originalnih dokumenata. Sve to po prvi puta predstaviti će se hrvatskoj i međunarodnoj javnosti kao jedinstvena knjiga kako domaće filmske povijesti, tako i publicistike uopće.

 

Iako je s obzirom na svoj karakter ta monografija namijenjena profesionalnim povjesničarima i stručnjacima drugih profila povezanih s obrađenom temom, ona je zbog načina na koji je napisana i strukturirana više negoli dostupna i takozvanim običnim ljudima koje zanima problematika koju je autor obradio. Držim to jednom od njezinih odlika, koja je zbog uloge koju bi mogla odigrati u prosvjećivanju šire hrvatske javnosti čini djelom od znatne koristi za hrvatsko društvo.

Dr. sc. Mario Jareb

 

Rafaelić je, koristeći stroga merila naučnoistraživačkog postupka, pristupio obradi ove teme kojom se već godinama predano bavi i o kojoj je dosad objavio više studioznih članaka u stručnim časopisima (Hrvatski filmski ljetopis i drugi). Rafaelić je sistematski, precizno i detaljno proučio i obradio sve dostupne izvore, od kojih je najveći deo tek sada preko njegovih istraživanja postao poznat javnosti: originalne filmove (ukoliko su sačuvani), dokumenta i arhivsku građu iz perioda kojim se bavi, dnevnu štampu i periodiku na hrvatskom i na stranim jezicima, raspoloživu literaturu i memoarsku građu koja se tiče kako ovog perioda, tako i onih koji su mu prethodili i uslovili zbivanja u hrvatskoj kinematografiji 1941-1945. Obavio je i razgovore sa malobrojnim živim učesnicima u događajima. Sve podatke koje je pre svega on pronašao u navedenim izvorima, a zatim i one do kojih je došao na osnovu proučavanja literature, kritički je preispitao i uporedio, kako bi došao do validnih zaključaka od kojih je satkano tkivo knjige. Obuhvaćeni su svi vidovi kinematografskih delatnosti – proizvodnja, promet i prikazivanje filmova, reakcije gledalaca i kritike, pisana reč o filmu, cenzura, veze hrvatskog filma sa inostranstvom, mesto i uticaj filma na kulturna zbivanja i svakodnevni život u Hrvatskoj za vreme Drugog svetskog rata.

Prof. dr. sc. Dejan Kosanović