Top liste

Književnost
  1. Dario Fo  - Kristina Švedska

    Dario Fo Kristina Švedska

    119 kn 107,10 kn detaljno
    1
  2. Boris Dežulović - Jebo sad hiljadu dinara

    Boris Dežulović Jebo sad hiljadu dinara

    109,00 kn 98,10 kn detaljno
    2
  3. Tisja Kljaković Braić - U malu je uša đava

    Tisja Kljaković Braić U malu je uša đava

    79,00 kn 71,10 kn detaljno
    3
  4. Pavao Pavličić - POHVALA STAROSTI

    Pavao Pavličić POHVALA STAROSTI

    99,00 kn detaljno
    4
  5. Kristian Novak - Ciganin, ali najljepši

    Kristian Novak Ciganin, ali najljepši

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    5
  6. Lisa Genova - Svaka nota odsvirana

    Lisa Genova Svaka nota odsvirana

    129 kn 116,10 kn detaljno
    6
  7. Jurica Pavičić - Crvena voda

    Jurica Pavičić Crvena voda

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    7
  8. Fredrik Backman - Moja baka vas pozdravlja i kaže da joj je žao

    Fredrik Backman Moja baka vas pozdravlja i kaže da joj je žao

    99,00 kn 79,20 kn detaljno
    8
  9. Monika Fagerholm - Amerikanka

    Monika Fagerholm Amerikanka

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    9
  10. Lisa Genova - Još uvijek Alice

    Lisa Genova Još uvijek Alice

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    10
Publicistika
  1. Robert Torre - Ima li života prije smrti?

    Robert Torre Ima li života prije smrti?

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    1
  2. Jordan B. Peterson - 12 pravila za život

    Jordan B. Peterson 12 pravila za život

    168,00 kn detaljno
    2
  3. Manfred Spitzer - Digitalna demencija

    Manfred Spitzer Digitalna demencija

    139 kn kn 125,10 kn detaljno
    3
  4. Simone de Beauvoir - Drugi spol

    Simone de Beauvoir Drugi spol

    249,00 kn 224,10 kn detaljno
    4
  5. Thomas Erikson - Okruženi idiotima

    Thomas Erikson Okruženi idiotima

    129,00 kn detaljno
    5
  6. Iben Dissing Sandahl - Igra na danski način

    Iben Dissing Sandahl Igra na danski način

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    6
  7.   Douglas Abrams, Dalaj lama, Desmond Tutu  - Knjiga radosti

    Douglas Abrams, Dalaj lama, Desmond Tutu Knjiga radosti

    139,00 kn 125,10 kn detaljno
    7
  8. Yual Noah Harari - 21 lekcija za 21. stoljeće

    Yual Noah Harari 21 lekcija za 21. stoljeće

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    8
  9. Ivana Zovak i Petra Krolo - AUTOIMUNI NUTRIVOR

    Ivana Zovak i Petra Krolo AUTOIMUNI NUTRIVOR

    290,00 kn 261,00 kn detaljno
    9
  10. Marina Abramović - PROLAZIM KROZ ZIDOVE

    Marina Abramović PROLAZIM KROZ ZIDOVE

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    10
Eldi Grubišić Pulišelić - Konstrukcija ženskog identiteta u njemačkoj drami

Eldi Grubišić Pulišelić Konstrukcija ženskog identiteta u njemačkoj drami

Tipizacija ženskih likova u kazališnom zrcalu 70-i i 80-ih godina 19. stoljeća

Ocjena čitatelja
  • ISBN: 978-953-340-002-0
  • Izdavač: Leykam international
  • Godina: 2013.
  • Uvez: meki
  • Jezik: hrvatski
  • Broj stranica: 224
Cijena: 158.00 kn
Cijena s popustom: 142,20 kn
Vaša ušteda 15,80 kn
Dodaj u listu želja Dodaj u košaricu
Napiši komentar
Ocjena: (-)
Broj komentara: (0)

U uvodnom poglavlju knjige „Konstrukcija ženskog identiteta u njemačkoj drami. Tipizacija ženskih likova u kazališnom zrcalu 70-i i 80-ih godina 19. stoljeća“ iznose se najvažnije teorije koje su obilježile odnos prema ženama krajem 19. stoljeća i time uvelike utjecale na konstrukciju i prezentaciju ženskog identiteta u književnosti. Opisuje se i analizira položaj kazališne umjetnosti u društvu tog razdoblja s posebnim naglaskom na važnost ženskih likova u dramama Gründerzeita koji kao literarno-historijski termin obuhvaća različite stilske formacije, kao npr. visoki/kasni realizam i rani naturalizam. U uvodnom dijelu knjige uz to se objašnjavaju političke, ekonomske i socijalne promjene koje su stvorile nužne uvjete i za promjene na području tzv. ženskog pitanja. U knjizi se definiraju određeni književni tipovi koji se javljaju ovisno o dominantnom konceptu ženstvenosti kao što su: tragične (anti)junakinje, „kućni anđeli“, majke, erotizirane žene, zavedene žene i emancipirane žene. Istraživanje je provedeno na korpusu od četrnaest drama najpopularnijih dramskih pisaca toga razdoblja (Paul Lindau, Hugo Bürger, Adolph L'Arronge, Oskar Blumenthal, Richard Voβ, Hermann Sudermann, Gerhart Hauptmann, Arno Holz i Johannes Schlaf). U zaključnom poglavlju sažimaju se rezultati istraživanja te se zaključuje da je, usprkos uvriježenU mišljenju, njemački realizam osim epigonsko-povijesnih tragedija stvorio i čitav niz realističkih društvenih drama u kojima su se odražavale suvremene društvene pojave. Bez obzira na trivijalne elemente, naglašava se da je njihovo značenje za razvoj moderne europske drame neprijeporno. Uz to se zaključuje da je unatoč trivijalizaciji, odnosno naglašenoj patetici i inzistiranju na sentimentalno-ganutljivim elementima, realistička drama imala važnu ulogu u nastanku naturalističke dramatike. Za razliku od realista, koji su rješenje vidjeli u harmonizaciji, naturalisti su prikazali ženske likove u svjetlu deideologizacije i demitologizacije. U knjizi se donosi zaključak da je osnovna razlika između realističkih i naturalističkih junakinja u tome što se odluke ženskih likova iz realističkih drama temelje na moralnim načelima. Njihova spremnost na samožrtvovanje stvara „radost boli“, dok su naturalističke junakinje tek individue čije je samožrtvovanje uzaludno.