Top liste

Književnost
  1. Kristian Novak - Ciganin, ali najljepši

    Kristian Novak Ciganin, ali najljepši

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    1
  2. Afonso Cruz - Cvijeće T.U.

    Afonso Cruz Cvijeće T.U.

    139,00 kn 111,00 kn detaljno
    2
  3. Khaled Hosseini - Gonič zmajeva

    Khaled Hosseini Gonič zmajeva

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    3
  4.  Elena Ferrante - GENIJALNA PRIJATELJICA

    Elena Ferrante GENIJALNA PRIJATELJICA

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    4
  5. Jo Nesbø - Macbeth

    Jo Nesbø Macbeth

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    5
  6. Lisa Genova - Još uvijek Alice

    Lisa Genova Još uvijek Alice

    129,00 kn 103,20 kn detaljno
    6
  7. Damir Karakaš - Sjećanje šume

    Damir Karakaš Sjećanje šume

    90,00 kn 81,00 kn detaljno
    7
  8. Pavao Pavličić - POHVALA STAROSTI

    Pavao Pavličić POHVALA STAROSTI

    99,00 kn detaljno
    8
  9. Julijana Adamović - Divlje guske

    Julijana Adamović Divlje guske

    119,00 kn 107,10 kn detaljno
    9
  10. Karl Ove Knausgaard - Jesen

    Karl Ove Knausgaard Jesen

    140,00 kn 126,00 kn detaljno
    10
Publicistika
  1. Igor Rudan - Zao zrak

    Igor Rudan Zao zrak

    139 kn kn 111,00 kn detaljno
    1
  2. Lorna Byrne - Molitve iz dubine srca

    Lorna Byrne Molitve iz dubine srca

    99,00 kn 79,00 kn detaljno
    2
  3. Mark Manson - Profinjeno umijeće stava j**e mi se

    Mark Manson Profinjeno umijeće stava j**e mi se

    109,00 kn 87,00 kn detaljno
    3
  4. Thomas Erikson - Okruženi idiotima

    Thomas Erikson Okruženi idiotima

    129,00 kn detaljno
    4
  5. Ana Bučević - BITI I IMATI

    Ana Bučević BITI I IMATI

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    5
  6. Jordan B. Peterson - 12 pravila za život

    Jordan B. Peterson 12 pravila za život

    168,00 kn detaljno
    6
  7. Igor Vukić - Radni logor Jasenovac

    Igor Vukić Radni logor Jasenovac

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    7
  8. Sanela Kovačević Nelly  - Muškarac iz snova

    Sanela Kovačević Nelly Muškarac iz snova

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    8
  9. Anthony William  -  Zdrava štitnjača

    Anthony William Zdrava štitnjača

    159,00 kn 143,10 kn detaljno
    9
  10. Papa Franjo - Jorge Mario Bergoglio - Zdravo Marijo

    Papa Franjo - Jorge Mario Bergoglio Zdravo Marijo

    98,00 kn detaljno
    10
Irvin Lukežić - Ferruccio Busoni - Faust iz Toskane

Irvin Lukežić Ferruccio Busoni - Faust iz Toskane

Književni eseji

Ocjena čitatelja
  • ISBN: 978-953-7534-75-2
  • Izdavač: Leykam International
  • Godina: 2011.
  • Uvez: meki
  • Jezik: hrvatski
  • Broj stranica: 454
  • Format: 14,00 x 21,00 cm
Cijena: 198.00 kn
Cijena s popustom: 178,20 kn
Vaša ušteda 19,80 kn
Dodaj u listu želja Dodaj u košaricu
Napiši komentar
Ocjena: (-)
Broj komentara: (0)

 

Biografska studija posvećena je Ferrucciu Benvenutu Busoniju (Empoli kod Firence, 1. IV. 1866. – Berlin, 27. VII. 1924.), talijanskom skladatelju i pijanistu, glazbenom teoretičaru i eruditu, ključnoj umjetničkoj osobnosti prijelaznog razdoblja novije europske glazbe na razmeđi stoljećâ. Sin klarinetista i pijanistkinje, bio predodređen za uspješnu karijeru solističkog virtuoza. Glasovir ga počinje privlačiti već u ranom djetinjstvu pa već u četvrtoj godini s majkom počinje vježbati „po sluhu“. Kasnije će brigu o njegovu glazbenom usavršavanju preuzeti ambiciozni otac, koji se odlikovao strogošću i pedanterijom, nastojeći od svoga sina stvoriti čudo od djeteta, koje će svojim nastupima oduševljavati publiku. U desetoj godini nastupa u Beču, gdje čuveni glazbeni kritičar Hanslick vrlo pohvalno piše o njegovim pijanističkim i stvaralačkim sposobnostima. Glazbene studije pohađao je u Grazu, potom koncertrira u Italiji, zatim preko Beča odlazi u Leipzig, gdje upoznaje mnoge istaknute glazbenike svoga doba. Predavao je na konzervatorijima u Helsiniku, Moskvi i Bostonu, te ujedno odlazi na koncertne turneje, koje učvršćuju njegov status i slavu svjetskog pijanista. Godine 1894. vraća se u Europu (Berlin), gdje nastavlja koncertnu djelatnost. Osobito je bio poznat kao tumač Mozartovih, Bachovih i Lisztovih djela, ali ujedno propagira i suvremenu glazbu. Njegovom zaslugom javnost upoznaje djela E. Elgara, F. Deliusa, A. Schönberga, B. Bartóka, V. D´Indyja i drugih. Tijekom posljednja dva desetljeća skladao je mnogo za scenu. Premda često odlazi na turneje, intenzivno se bavi i pedagoškim radom, prvo kao profesor glasovira na Bečkom konzervatoriju, potom kao ravnatelj Licea musicale u Bologni, te naposlijetku vodi majstorsku klasu kompozicije na Akademiji umjetnosti u Berlinu. 
 
Kao pijanist nastavlja tradiciju Lisztove škole. Odlikovao se izuzetnim afinitetom prema svom besprijekornošću virtuoziteta, neobičnim rasponom i raznolikošću repertoara. U svojim traženjima izvornih stvaralačkih puteva pravio je smjele eksperimente. U svojim teoretskim tekstovima dotaknuo je mnoga pitanja glazbene umjetnosti, njezine prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Glazbu je gledao kao živo, organsko biće što se neprestance dalje razvija i mijenja. Busonijevi su članci i ogledi od posebne važnosti i stoga što on njima vrlo često objašnjava i komentira svoje vlastito stvaranje. Bogatstvo umjetnikova unutrašnjega svijeta i intelektualnoga života, ono što u pravilu nije bilo dostupno nikome osim njemu samome, dolazi osobito do izražaja u njegovim brojnim pismima supruzi Gerdi, te komunikaciji sa bliskim prijateljima, suradnicima i učenicima. Ta korespondencija odlikuje se iznimnom iskrenošću, bogatstvom zapažanja i briljantnim stilom. U njoj se on razotkriva kao čovjek i kao umjetnik, radoznali istraživač, promatrač i svestrani analitičar, neka vrst uvijek budne savjesti svoga vremena. On poput kakva seizmografa registrira svaku promjenu, svaki pokret, svako podrhtavanje, čak i ono najmanje, koje postoji duboko ispod površine stvari i vanjskih pojava. Omogućuje mu to njegovu tankoćutnost i osjetljivost, izoštrenost pogleda kojim promatra svijet i svoje suvremenike. Radi toga on je dragocjen i pouzdan svjedok, uvijek poticajan , kreativan, superioran u svojoj misaonosti. 
 
Monografija obuhvaća dvadeset i jedno poglavlje. U sadržajnom pogledu u njima su obrađene sljedeće teme: I. Uvod; Zürich, o njegovu pijanističkom stilu i osebujnoj komunikaciji s publikom, vanjski izgled, temperament, svjedočanstva suvremenika; II. Rođenje, obitelj, majka i otac, djetinjstvo (Trst), prve skladbe, Graz, Leipzig, Helsinki, supruga Gerda, Boston i prve turneje; posljednje godine u Berlinu i smrt; III. Nazori o glazbi i glazbenicima (Bach, Listz, Mozart, Chopin), ´Nova estetika glazbe´, pedagoški rad; IV. Promjena u razvoju osobnosti i okretanje Italiji (Verdi); V. Skladateljski rad - ´Izbor vjerenice´; VI. Koncertne turneje i pisma Gerdi (Rusija, Italija, Engleska, Nizozemska, Sjedinjene Države); VII. Busoni u Hrvatskoj: koncertni nastupi u Rijeci, hrvatski književnici; VIII. Berlin; IX. Beč i Gustav Mahler; X. Edgard Varese; XI. Italija, Trsta, majčina smrt i ´Berceuse elegiaque´; XII. Velika američka turneja; XIII. Umberto Boccioni; XIV. Gabrielle D´Annunzio; XV. Bologna; XVI. Rainer Maria Rilke; XVII. Egzil u Švicarskoj (Zürich); XVIII. ´Doktor Faust´; XIX. Igor Stravinski; XX. O skladateljskom stilu (Gray); XXI. Zaključno poglavlje. 
 
Ferruccio Busoni faustovska je figura Zweigovog ´Jučerašnjeg svijeta´, svijeta koji je danas zauvijek nestao. Njegov život i djelo snažno su obilježeni osebujnom atmosferom umirućeg građanskog društva nekadašnje Europe, u kojoj su se ispreplitale proturječne tendencije. Snažna i poletna inovativnost, koja nagovješta avangardizam, miješala se s duhom umornog dekadentizma i poznog romantizma. Sve to odražavalo se ne samo na području glazbe nego i umjetnosti općenito. Zahvaljujući uvidima u Busonijevu korespondenciju i glazbenu kritiku, u kojima se on pojavljuje kao dragocjeni svjedok vremena i kreator novih ideja, zahvaljujući svojoj iznimnoj umjetničkoj darovitosti i lucidnosti, ta burna epoha pojavljuje se pred našim očima kao davno zaboravljena istina o nama i našim duhovnim korijenima. Sumrak stare epohe nagoviještao je tada jednu novu svjetlost, jednu novu nadu, jednu novu ljepotu. U tu svjetlost, što se tada tek nejasno nazirala na obzorju, vjerovao je Busoni.