Top liste

Književnost
  1. Haruki Murakami - Muškarci bez žena

    Haruki Murakami Muškarci bez žena

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    1
  2. Elena Ferrante - Priča o izgubljenoj djevojčici

    Elena Ferrante Priča o izgubljenoj djevojčici

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    2
  3. Dario Fo  - Kristina Švedska

    Dario Fo Kristina Švedska

    119 kn 107,10 kn detaljno
    3
  4. Slavenka Drakulić  - Nevidljiva žena i druge priče

    Slavenka Drakulić Nevidljiva žena i druge priče

    139,00 kn 125,10 kn detaljno
    4
  5. Kristian Novak - Ciganin, ali najljepši

    Kristian Novak Ciganin, ali najljepši

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    5
  6. Jurica Pavičić - Knjiga o jugu

    Jurica Pavičić Knjiga o jugu

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    6
  7. Mark Sullivan - Pod grimiznim nebom

    Mark Sullivan Pod grimiznim nebom

    139 kn 125,10 kn detaljno
    7
  8. Pavao Pavličić - POHVALA STAROSTI

    Pavao Pavličić POHVALA STAROSTI

    99,00 kn detaljno
    8
  9. Harper Lee - Ubiti pticu rugalicu

    Harper Lee Ubiti pticu rugalicu

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    9
  10. Federico Axat - Posljednja šansa

    Federico Axat Posljednja šansa

    119,00 kn 107,10 kn detaljno
    10
Publicistika
  1. Robert Torre - Ima li života prije smrti?

    Robert Torre Ima li života prije smrti?

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    1
  2. Jordan B. Peterson - 12 pravila za život

    Jordan B. Peterson 12 pravila za život

    168,00 kn detaljno
    2
  3. Igor Rudan - Zao zrak

    Igor Rudan Zao zrak

    139 kn kn 125,10 kn detaljno
    3
  4. Manfred Spitzer - Digitalna demencija

    Manfred Spitzer Digitalna demencija

    139 kn kn 125,10 kn detaljno
    4
  5. Thomas Erikson - Okruženi idiotima

    Thomas Erikson Okruženi idiotima

    129,00 kn detaljno
    5
  6. Martin Previšić - Povijest Golog otoka

    Martin Previšić Povijest Golog otoka

    249,00 kn 224,10 kn detaljno
    6
  7. Marina Abramović - PROLAZIM KROZ ZIDOVE

    Marina Abramović PROLAZIM KROZ ZIDOVE

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    7
  8. Yual Noah Harari - 21 lekcija za 21. stoljeće

    Yual Noah Harari 21 lekcija za 21. stoljeće

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    8
  9. Jessica Joelle Alexander,Iben Dissing Sandahl - Danski odgoj djece

    Jessica Joelle Alexander,Iben Dissing Sandahl Danski odgoj djece

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    9
  10. Mark Manson - Profinjeno umijeće stava j**e mi se

    Mark Manson Profinjeno umijeće stava j**e mi se

    109,00 kn 98,10 kn detaljno
    10
Dalibor Blažina - Paradoks o kritičaru

Dalibor Blažina Paradoks o kritičaru

Jan Kott u tekstosferi kulture

Ocjena čitatelja
  • ISBN: 978-953-260-128-2
  • Izdavač: Disput
  • Godina: 2011.
  • Uvez: meki
  • Jezik: hrvatski
  • Broj stranica: 384
Cijena: 130.00 kn
Cijena s popustom: 117,00 kn
Vaša ušteda 13,00 kn
Dodaj u listu želja Dodaj u košaricu
Napiši komentar
Ocjena: (-)
Broj komentara: (0)

 

Ime Jana Kotta nije ime tek još jednog znamenitog kritičara dvadesetog stoljeća, u ovome slučaju ujedno i dionika ugledne poljske kazališne i književne kulture (...). U pitanju je kritičar čiji su teorijski stavovi i tumačenja takvih velikana dramske riječi kao što je Shakespeare radikalno izmijenili percepciju odnosa drame i kazališta, književnokritičkih čitanja i režije, baštine i suvremenosti. 
 
Njegov je odjek u hrvatskoj kazališnoj kritici šezdesetih i sedamdesetih bio izniman i dalekosežan, pa su mu se i stavovi i formulacije dovinuli do statusa sažetih i prepoznatljivih referenci na čitav kompleks prijepornih pitanja kazališne prakse, pretvarajući se, kako Blažina veli, u "interpretativne formule" i "opća mjesta", koja prijete da prekriju daleko raznolikiji krajolik Kottove kritičke refleksije. 
 
Uza sav ugled, naime, koji je i u nas i u inozemstvu svojedobno uživao, Kottov opus poznat je ipak tek u svojim odabranim odlomcima, te nikada do sada nije bio ovako složeno, obuhvatno i iscrpno prikazan, sa svim obzirnostima prema njegovoj mnogolikosti, kulturnome i političkome, ali ponajprije tumačiteljskom angažmanu, a onda i kontekstu, matičnom i europskom, u kojemu je djelovao.
 
Stoga se autor studije o ovoj izuzetnoj ličnosti i odlučuje za to da o osebujnim prijevojima Kottove kritike govori u terminima paradoksa, parafrazirajući znanu Diderotovu tezu o paradoksalnoj prirodi glumčeve emocionalne investicije. 
 
Kott je naime u poljskoj kulturi doživio i prijepore i hvale, ponajviše zbog svojega metodološkoga, ideološkoga i preferencijskoga eklekticizma, te si Blažina utoliko postavlja iznimno težak zadatak, razvidjeti naime iza kontroverzi koje je Kott budio sve njegove brojne mijene "epistemičkih paradigmi", zahvatiti dijakronijski tijek njegovih neprekidnih negacija ustanovljenih čvrstih obrazaca, promisliti njegove izbore kritičkog objekta-teksta, strukturu i status njegova kritičkog subjekta, pa sagledati u njegovoj "dosljednoj nedosljednosti" više od hirovitosti, sam zalog njegove neprekidno obnavljane aktualnosti, ali i ključne zglobove i metafore - nerijetko neobične, gotovo oksimoronske kovanice - njegove kritičke metode. 
 
Smještajući pak sva ova pitanja u horizont Lasićeva "ontološkog strukturalizma" i u okvire diskusije suvremene hermeneutike, obraćajući se neprijepornoj kvaliteti Kottova stila, napose uranjajući kritičarov angažman u polje "tekstosfere kulture", Blažina daleko nadilazi monografsku opčinjenost Kottovom osobnošću, zahvaća zapravo svu širinu poljskoga kulturnoga konteksta od prvih desetljeća do kraja 20. stoljeća te raspravlja u najvišoj tradiciji književno- i kulturno-znanstvene, osobito pak teatrološke rigoroznosti, suvereno baratajući najzahtjevnijim terminološkim instrumentarijem analize.
 
iz recenzije Lade Čale Feldman