

„Ovo je sasvim čudan svijet. Iz dana u dan sve je nejasnija granica dokle seže teorija, a odakle počinje stvaran svijet. Šta kažeš, Tengo, kako ti, kao pisac, definiraš ono što nazivamo stvarnošću?“ – „Tamo gdje zabodeš iglu i poteče crvena krv, to je stvarni svijet.“
Poticanje krvi, kao jedini dokaz stvarnog svijeta, pravi je murakamijevski slojeviti odgovor na Veliko pitanje. Roman 1Q84 je, pored ostalog, i kritika ubrzanog tempa života, tehnološkog razvoja, nasilja, pohlepe i vječite težnje za stjecanjem na globalnom i ličnom nivou. Nasuprot samorazarajućoj brzini napretka, postoji i onaj najvažniji segment ljudskog života gdje, kako to autor ističe, protok vremena gubi značaj.
Izobilje tema i događaja iz prva dva toma, svodi se u ovom trećem na ljubavnu priču u kojoj, nerealno, a ipak moguće, samo jedan dodir ruke ne gubi intenzitet užitka ni poslije dvadeset godina odvojenosti. Ljubav u okviru obitelji zauzima posebno mjesto u ovom romanu o otuđenosti, te treći tom donosi i motiv pomirenja sa ocem, koji je tako dosljedno izostajao iz dosadašnjih Murakamijevih djela.
Na kraju, bez odgovora baš na sva pitanja, autor nas znalački ostavlja u dilemi da li je u pitanju klasična otvorena naracija, u kojoj se tumačenje prepušta čitaocima, ili su pak ostavljena odškrinuta vrata za razotkrivanja u nekim budućim djelima…
„Upravo je Murakamijeva odvažnost da zakorači u nešto još neimenovno ono zbog čega je toliko čitan širom svijeta.“