.

.

Kultura u doba mreže

Kultura u doba mreže

Cijena: 165,00 HRK
Količina

Živimo u svijetu koji se ubrzano mijenja. Procesi globalizacije ubrzali su transnacionalnu razmjenu kulturnih dobara i usluga, migracije, mobilnost ljudi. Ekonomska/financijska kriza u prvom desetljeću novog stoljeća potakla je nova migracijska kretanja, prvenstveno na transkontinentalnoj razini. Svjedoci smo stalnog rasta raznolikosti stanovništva, osobito u gradovima. Nove i najnovije (ili uvijek novije) tehnologije ne postavljaju upitnom samo percepciju koju imamo o svijetu, one transformiraju naš odnos prema svijetu. Kakva je uloga kulture u tim promjenama, kako ih ona potiče, kako na njih utječe u doba mreža i umreženog društva? Procesi koji se odvijaju od umrežavanja kultura u drugoj polovini prošlog stoljeća do umreženih kultura u ovom stoljeću obuhvaćaju protok različitih ideja i vrijednosti putem kojih se ostvaruju novi načini razmjene znanja i iskustava iz različitih kultura. Mogli bismo reći da je naš globalizirani svijet moguće sagledati kao mrežu različitih kultura koje u stalnim napetostima i proturječjima, izražavaju potrebu za komunikacijom da bi mogle razvijati nove vrijednosti i prakse.

O tim izazovima je riječ u ovoj knjizi. Ona, između ostalog, analizira promjene koje Europska unija zagovara u svojim politikama, u pravcu jačanja mjesta kulture u europskom projektu, ali i problematizira stavove koji se prioritetno koncentriraju na ekonomski potencijal kulture i njenu ‘realnu ekonomsku korist’ čime se postavlja pitanje u kojoj će mjeri pridonositi i onim drugim, općerazvojnim ciljevima, boljoj interkulturnoj komunikaciji, općem dobru i socijalnoj koheziji, smanjivanju siromaštva/jaza između bogatih i siromašnih. Temeljne strateške odrednice europskih programa, primjerice Kreativne Europe (2014.-2020.), Hrvatska treba ugraditi u svoju (buduću) kulturnu politiku i strategiju. Nju moraju promišljati ne samo donositelji odluka i kreatori kulturne politike (i drugih javnih politika koje obuhvaćaju područja kao što su obrazovanje, okoliš, socijalna pitanja i položaj mladih), nego i javne i neprofitne institucije, sveučilišta, udruge civilnog društva, centri za kulturu, mediji, privatni sektor. To znači da hrvatska kultura i kulturna politika moraju položiti još jedan ispit, onaj razvojni: kako može kultura kao „sektor“ postati intersektorska, transverzalna strategijska poveznica i na duži rok ostvariti razvojne ciljeve jačanja demokratskih vrijednosti, promicanja raznolikosti i interkulturnog dijaloga, afirmacije komunikacije i suradnje u međunarodnim odnosima. To je tema važna za sam razvoj hrvatskog društva.

Tekstovi u ovoj knjizi čine izbor članaka objavljivanih u dvanaestogodišnjem razdoblju 2000.-2012. u dvotjedniku za kulturna i društvena zbivanja Zarez, u kolumni pod nazivom Kulturna politika.

Podaci

Nakladnik
Hrvatska sveučilišna naklada
Uvez
Meki uvez
Jezik
hrvatski
Broj stranica
573
Godina izdanja
2014
ISBN
9789531692977

Proizvod trenutno nema recenzija korisnika