
.
Arijana Koprčina
Arijana Koprčina (Zagreb, 1967.) diplomirala je povijest umjetnosti i etnologiju na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 1992. godine na Odsjeku povijesti umjetnosti gdje je i doktorirala 2012. godine s temom Oblikovanje srebra u Hrvatskoj u 19. stoljeću. Disertacijom je napravljena sinteza stilsko-morfološkog oblikovanja upotrebne srebrnine i dan pregled produkcije domaćeg i stranog, uvezenog zlatarstva 19. stoljeća, zanatske i manufakturne razine te tvorničkih izvedbi koje zahvaćaju i područje dizajna a na temelju fundusa Zbirke metala Muzeja za umjetnost i obrt i drugih muzejskih i arhivskih ustanova u Zagrebu i Hrvatskoj.
Od 1997. godine voditeljica je Zbirke metala Muzeja za umjetnost i obrt a od 2015. godine u statusu je muzejske savjetnice. Više od dvadeset pet godina bavi se primijenjenom umjetnošću, povijesnoumjetničkim istraživanjem zlatarstva i srebrnarstva od srednjeg vijeka nadalje, profanih i sakralnih izvedbi te nakita. Bavi se istraživanjima liturgijskog posuđa te istraživanjima oscilacija stila, mode i ukusa u izvedbama upotrebnih predmeta svakodnevice izvedenih od plemenitih metala poput pribora za opremu stola, pribora za jelo te opreme doma, kao i istraživanjima povijesnog i recentnog nakita. Autorica je brojnih izložbi fokusiranih na oblikovanje metala i nakita te autorica dionica metala u nekoliko stalnih muzejskih postava, poput postava Riznice katedrale sv. Terezije Avilske u Požegi 2015. godine i postava Dijecezanskog muzeja Požeške biskupije 2016. godine. Uz niz znanstvenih i stručnih tekstova autorica je niza poglavlja o profanom zlatarstvu i nakitu te liturgijskim predmetima u knjigama i znanstvenim monografijama.