Gor’kij i Bulgakov između srpa i čekića

Utorak, 7. svibnja u 19 sati
Booksa, Martićeva 14d, Zagreb

U Književnom budoaru gostuje Ivana Peruško, autorica knjige Poetika progonstva, s kojom ćemo razgovarati o ruskoj književnosti, Bulgakovu i Gorkom te pulskom sajmu knjiga.

Tribinu vodi Miljenka Buljević.
Ulaz slobodan

U suvremenoj hrvatskoj rusistici, kao i znanosti o književnosti, nema cjelovitih i samostalnih istraživanja posvećenih poetici i problematici stvaralaštva M. Gor’koga i M. Bulgakova, dvojice ključnih ruskih autora prve polovice 20. stoljeća i svjetskih klasika. Predložena knjiga ne samo da je u nas prva cjelovita studija posvećena geopolitičkim implikacijama njihova stvaralaštva, nego je i prvi pokušaj njihova komparativnoga proučavanja. Ona je pionirski pothvat zbog nekoliko razloga; hrvatskome čitateljstvu predstavit će nepoznatu i na hrvatski neprevedenu ranu feljtonistiku Bulgakova, a isto će učiniti s antisovjetskom esejistikom Gor’koga. Knjiga Poetika progonstva, osim toga, nudi posve nov pristup u pokušaju određivanja njihova stvaralaštva kao sovjetskoga i antisovjetskoga.

Pročitaj više

Poziv na Tribinu

TVORNICA NOSTALGIJE: Psihologija pamćenja u starijoj životnoj dobi i reminiscencije u književnosti

Tribina će se održati u ponedjeljak, 29.4. u 19,30 sati, u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića (Preradovićeva 5).

Sudjeluju:
SANJA LOVRENČIĆ, književnica
ANTONIJA MARIČIĆ, psihologinja

Tribinu uređuje i vodi:
Kristijan Vujičić

Tribina Paralelni svjetovi pod nazivom „Tvornica nostalgije: psihologija pamćenja u starijoj životnoj dobi i reminiscencije u književnosti“ održat će se u ponedjeljak, 29.4. u 19,30 sati u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića (Preradovićeva 5). Gošće tribine, psihologinja Antonija Maričić s Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu i književnica Sanja Lovrenčić, razgovarat će o knjizi nizozemskoga psihologa Douwea Draaisme Tvornica nostalgije (Naklada Ljevak, 2013.), ali i tome što predstavlja efekt reminiscencije u psihologiji i književnosti te zašto se obično ta pojava javlja u starijoj životnoj dobi. Raspravljat će se o autobiografskom pamćenju i pisanju autobiografije koje se može transformirati u umjetnost (pisanje romana), kao i o istraživanju pamćenja u kognitivnoj neuroznanosti. Na kraju će biti riječi i o psihologiji zaboravljanja, odnosno o tome ide li zaboravnost ruku pod ruku sa starošću. Tribinu uređuje i vodi Kristijan Vujičić. (2011.).

Pročitaj više

Promocija knjige

Boris Havel: ARAPSKO-IZRAELSKI SUKOB Religija, politika i povijest Svete zemlje

Četvrtak, 25. travnja u 18 sati
Knjižnica i čitaonica Bogdana Ogrizovića, Preradovićeva 5, Zagreb
Sudjeluju: Vlatko Cvrtila, Višnja Starešina, Kristijan Vujičić i autor

Knjiga Borisa Havela Arapsko-izraelski sukob: religija, politika i povijest Svete zemlje predstavlja interdisciplinarnu studiju u kojoj su s aspekta politologije, povijesti i teologije obrađeni pozadina, razvoj i trenutačne političke prilike na dijelu Bliskog istoka koji Židovi, kršćani i muslimani nazivaju Svetom zemljom. U ovome djelu po prvi put na hrvatskom jeziku arapsko-izraelski sukob prikazuje se onako kako ga vide sami akteri. U njihovoj percepciji povijest i teologija igraju presudnu ulogu. Autor zato opsežno prenosi povijest židovskoga naroda, od Abrahama, preko starozavjetnih proroka i kraljeva, prilika iz vremena Drugoga hrama, nastanka kršćanstva, židovskih ustanaka protiv Rimljana i izgona iz zemlje do povratka na Cion i uspostave Države Izraela. Potom na temelju primarnih izvora opisuje nastanak islama, prva desetljeća njegova širenja tijekom kojih je kanonizirano muslimansko viđenje Židova i kršćana te muslimansko-židovske odnose kasnijih razdoblja, do pojave cionizma i dalje.
Bez izbjegavanja konfliktnih i kontroverznih tema, Havel čitljivim stilom i zanimljivim opisima povezuje povijesno sjećanje, teološke percepcije i političke programe aktera bliskoistočnih previranja.

Pročitaj više

PROMOCIJA NA NOĆ KNJIGE

Jasna Horvat: VILIKON

Dobitnica nagrade Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti
za književnost 2010. Godine

utorak 23.4. u 20 sati
KNJIŽARA LJEVAK, Trg bana J. Jelačića 17, Zagreb
SUDJELUJU: Jagna Pogačnik, Nives Tomašević i Jasna Horvat
Ulaz slobodan.
*Radno vrijeme do 01 h.

Jasna Horvat (1966.) redovita je profesorica na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, teoretičarka kulture i spisateljica. Uz kvantitativnu ekonomiju i statistiku kao uža područja znanstvena rada, njezina istraživačka radoznalost usmjerena je i na teme vezane uz nakladništvo, semiotiku, glagoljicu, komunikaciju i književnost kao specifični komunikacijski medij.
Počinje pisati za djecu potkraj devedesetih, tijekom suradnje s osječkim dječjim kazalištem Branko Mihaljević. Kao rezultat ove suradnje objavljuje knjigu dvaju dramatiziranih tekstova Izgubljena vila (Matica hrvatska, 2002.), a zatim i Alemperkina kazivanja (Naklada Ljevak, 2005.). Knjiga pisama Ireni Vrkljan Pismo u pismo (Naklada Ljevak, 2008.) potvrda je autoričine spisateljske svestranosti, a romani AZ (Naklada Ljevak, 2009.), Bizarij (Naklada Ljevak, 2009.), Krijesnici (Algoritam, 2009.) i Auron (Naklada Ljevak, 2011.) ustrajne naklonosti konceptualnim književnim formama u kojima se na osebujan način spajaju literarni i književni diskurs.
Roman Az nagrađen je prestižnom nagradom Josip Juraj Strossmayer Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti za književnost 2010. godine, a autorica Pečatom Grada Osijeka 2011. godine dodijeljenim joj za osobita ostvarenja na području književnosti.

Pročitaj više

Promocija knjige

Dario Grgić: Romantika je roba iz uvoza

Četvrtak, 11. travnja u 18 sati
Knjižnica Bogdana Ogrizovića, Preradovićeva 5, Zagreb
Sudjeluju: Irena Matijašević, Zoran Roško, Nenad Rizvanović i autor

Pročitaj više

Poziv na tribinu

SUSTAVI MOĆI: Etika, politika i moć

Utorak, 9. travnja u 20 sati
Knjižara Ljevak, Trg bana J. Jelačića 17, Zagreb

Sudjeluju:
Srećko Horvat, Hrvoje Jurić i Kristijan Krkač
Uređuje i vodi: Kristijan Vujičić

Pročitaj više

Tribine u Knjižari LJEVAK

TRIBINA PLESNI ČASOPIS

KNJIŽARA LJEVAK poziva vas na tribinu pod nazivom PLESNI ČASOPIS!

Srijeda 20. 02. 2013. u 19.30 sati u Knjižari Ljevak na Trgu bana Josipa Jelačića 17, Zagreb
Osim razgovora o suvremenoj plesnoj umjetnosti i problematici vezanoj uz izdavanje i sadržaje, predstavit ćemo i novi broj časopisa KRETANJA 18, s temom plesna kritika, a i posebno izdanje KRETANJA 17, tiskanog na francuskom jeziku u sklopu projekta Croatie, la voici!, festivala Hrvatske u Francuskoj, koji se održao od početka rujna do kraja prosinca 2012.

Bestseler New York Timesa u kinima:

Kami Garcia & Margaret Stohl: DIVNA STVORENJA

POSTOJALA JE JEDNA LJUBAV KOJA JE POBIJEDILA VRIJEME, NO MOŽE LI POBIJEDITI I MAGIJU?
DIVNA STVORENJA NASTALA PREMA SVJETSKOM BESTSELERU VAS VODE U MRAČNI GOTIČKI SVIJET MAGIJE I MISTERIJE.

IZVORNO IME: Beautiful Creatures, Digital
REDATELJ: Richard LaGravenese
ULOGE: Alice Englert, Jeremy Irons, Emma Thomposn, Emmy Rossum, Thomas Mann
ŽANR: drama, fantazija
GODINA: 2013
POČETAK PRIKAZIVANJA: 14.02.2013.

Pročitaj više

Najava:

William Paul Young: Prekretnica

NAJIŠČEKIVANIJI SVJETSKI BESTSELER GODINE
autora KOLIBE, knjige prodane u više od 30 000 primjeraka u Hrvatskoj,
a vani u više od 18 milijuna!

PREKRETNICA
WILLIAM PAUL YOUNG

U prodaji u svim knjižarama!

Potpisivanje knjige

Zdravko Tomac - Memoari

U srijedu, 19. prosinca od 18h do 19h, u Knjižari Ljevak (Trg Bana Josipa Jelačića 17), pridružite nam se na potpisivanju najnovije knjige Zdravka Tomca - Memoari.

Krajem mjeseca studenoga 2012. iz tiska je izašla knjiga prof. dr. Zdravka Tomca MEMOARI. U toj vrlo opširnoj knjizi autor piše o političkim procesima te najvažnijim zbivanjima i povijesnim ličnostima u proteklih 50 godina. Autor brojnih knjiga u proslovu naglašava da u memoarima piše o onome o čemu nije mogao pisati prije jer povijesni procesi stvaranja i obnove hrvatske države nisu bili završeni...

Pročitaj više