Top liste

Književnost
  1. Ante Tomić i Rajko Grlić - Ustav Republike Hrvatske

    Ante Tomić i Rajko Grlić Ustav Republike Hrvatske

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    1
  2. Marina Stepnova - Lazarove žene

    Marina Stepnova Lazarove žene

    139,00 kn 125,10 kn detaljno
    2
  3. John Williams - Stoner

    John Williams Stoner

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    3
  4. Ivana Bodrožić - Rupa

    Ivana Bodrožić Rupa

    39,90 kn 35,91 kn detaljno
    4
  5. Ankica Tomić - Vice versa

    Ankica Tomić Vice versa

    139,00 kn 125,10 kn detaljno
    5
  6. Slobodan Šnajder - Doba mjedi

    Slobodan Šnajder Doba mjedi

    150,00 kn detaljno
    6
  7. Jojo Moyes - Tu sam pred tobom

    Jojo Moyes Tu sam pred tobom

    79,00 kn 71,10 kn detaljno
    7
  8. Çiler İlhan - Izgon

    Çiler İlhan Izgon

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    8
  9. Jojo Moyes -  Nakon tebe

    Jojo Moyes Nakon tebe

    89,00 kn 80,10 kn detaljno
    9
  10. Nina George - Mala pariška knjižara

    Nina George Mala pariška knjižara

    99,00 kn 89,00 kn detaljno
    10
Publicistika
  1. Ana Bučević - U vortexu ostvarenih želja

    Ana Bučević U vortexu ostvarenih želja

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    1
  2.  Bruce Springsteen - Springsteen

    Bruce Springsteen Springsteen

    159,00 kn 143,10 kn detaljno
    2
  3. Ivana Plechinger - Ono što ostaje, uvijek ljubav je

    Ivana Plechinger Ono što ostaje, uvijek ljubav je

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    3
  4. John C. Parkin - Jebe mi se

    John C. Parkin Jebe mi se

    29,00 kn detaljno
    4
  5. Ana Bučević - Safari duha

    Ana Bučević Safari duha

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    5
  6. Anita Šupe - Istine i laži o hrani

    Anita Šupe Istine i laži o hrani

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    6
  7. Roman Leljak - Huda jama

    Roman Leljak Huda jama

    140,00 kn detaljno
    7
  8. Stašo Forenbaher, Lara Černicki - Starim cestama preko Velebita

    Stašo Forenbaher, Lara Černicki Starim cestama preko Velebita

    180,00 kn 162,00 kn detaljno
    8
  9. Todd Spehr - Dražen

    Todd Spehr Dražen

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    9
  10. Miroslav Krleža - Marginalije

    Miroslav Krleža Marginalije

    119,00 kn 107,10 kn detaljno
    10
Biserka Cvjetičanin - Kultura u doba mreže

Biserka Cvjetičanin Kultura u doba mreže

Ocjena čitatelja
  • ISBN: 9789531692977
  • Izdavač: Hrvatska sveučilišna naklada
  • Godina: 2014.
  • Uvez: meki
  • Jezik: hrvatski
  • Broj stranica: 573
Cijena: 165,00 kn
Dodaj u listu želja Dodaj u košaricu
Napiši komentar
Ocjena: (-)
Broj komentara: (0)

Živimo u svijetu koji se ubrzano mijenja. Procesi globalizacije ubrzali su transnacionalnu razmjenu kulturnih dobara i usluga, migracije, mobilnost ljudi. Ekonomska/financijska kriza u prvom desetljeću novog stoljeća potakla je nova migracijska kretanja, prvenstveno na transkontinentalnoj razini. Svjedoci smo stalnog rasta raznolikosti stanovništva, osobito u gradovima. Nove i najnovije (ili uvijek novije) tehnologije ne postavljaju upitnom samo percepciju koju imamo o svijetu, one transformiraju naš odnos prema svijetu. Kakva je uloga kulture u tim promjenama, kako ih ona potiče, kako na njih utječe u doba mreža i umreženog društva? Procesi koji se odvijaju od umrežavanja kultura u drugoj polovini prošlog stoljeća do umreženih kultura u ovom stoljeću obuhvaćaju protok različitih ideja i vrijednosti putem kojih se ostvaruju novi načini razmjene znanja i iskustava iz različitih kultura. Mogli bismo reći da je naš globalizirani svijet moguće sagledati kao mrežu različitih kultura koje u stalnim napetostima i proturječjima, izražavaju potrebu za komunikacijom da bi mogle razvijati nove vrijednosti i prakse.

O tim izazovima je riječ u ovoj knjizi. Ona, između ostalog, analizira promjene koje Europska unija zagovara u svojim politikama, u pravcu jačanja mjesta kulture u europskom projektu, ali i problematizira stavove koji se prioritetno koncentriraju na ekonomski potencijal kulture i njenu ‘realnu ekonomsku korist’ čime se postavlja pitanje u kojoj će mjeri pridonositi i onim drugim, općerazvojnim ciljevima, boljoj interkulturnoj komunikaciji, općem dobru i socijalnoj koheziji, smanjivanju siromaštva/jaza između bogatih i siromašnih. Temeljne strateške odrednice europskih programa, primjerice Kreativne Europe (2014.-2020.), Hrvatska treba ugraditi u svoju (buduću) kulturnu politiku i strategiju. Nju moraju promišljati ne samo donositelji odluka i kreatori kulturne politike (i drugih javnih politika koje obuhvaćaju područja kao što su obrazovanje, okoliš, socijalna pitanja i položaj mladih), nego i javne i neprofitne institucije, sveučilišta, udruge civilnog društva, centri za kulturu, mediji, privatni sektor. To znači da hrvatska kultura i kulturna politika moraju položiti još jedan ispit, onaj razvojni: kako može kultura kao „sektor“ postati intersektorska, transverzalna strategijska poveznica i na duži rok ostvariti razvojne ciljeve jačanja demokratskih vrijednosti, promicanja raznolikosti i interkulturnog dijaloga, afirmacije komunikacije i suradnje u međunarodnim odnosima. To je tema važna za sam razvoj hrvatskog društva.

Tekstovi u ovoj knjizi čine izbor članaka objavljivanih u dvanaestogodišnjem razdoblju 2000.-2012. u dvotjedniku za kulturna i društvena zbivanja Zarez, u kolumni pod nazivom Kulturna politika.