Top liste

Književnost
  1. William P. Young - Koliba

    William P. Young Koliba

    69,00 kn 62,10 kn detaljno
    1
  2. Kristian Novak - Ciganin, ali najljepši

    Kristian Novak Ciganin, ali najljepši

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    2
  3. David Lagercrantz - Čovjek koji je lovio vlastitu sjenu

    David Lagercrantz Čovjek koji je lovio vlastitu sjenu

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    3
  4. Marko Vidojković - E baš vam hvala

    Marko Vidojković E baš vam hvala

    79,00 kn 71,10 kn detaljno
    4
  5. Jo Nesbo - Snjegović

    Jo Nesbo Snjegović

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    5
  6. Elena Ferrante -  Priča o novom prezimenu

    Elena Ferrante Priča o novom prezimenu

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    6
  7. Jean Mercier - Kad župniku prekipi

    Jean Mercier Kad župniku prekipi

    98,00 kn 88,20 kn detaljno
    7
  8. Erica Fischer - Aimée & Jaguar

    Erica Fischer Aimée & Jaguar

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    8
  9. Jane Harper - Suša

    Jane Harper Suša

    119,00 kn 107,10 kn detaljno
    9
  10. Jojo Moyes - Vikend u Parizu

    Jojo Moyes Vikend u Parizu

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    10
Publicistika
  1. Sarah Knight - Kako vam se život čudesno mijenja kada vam se živo j**e

    Sarah Knight Kako vam se život čudesno mijenja kada vam se živo j**e

    109,00 kn 98,10 kn detaljno
    1
  2. Ana Bučević - Što (ni)je ljubav

    Ana Bučević Što (ni)je ljubav

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    2
  3. Yuval Noah Harari - Homo deus

    Yuval Noah Harari Homo deus

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    3
  4. Ana Bučević - U vortexu ostvarenih želja

    Ana Bučević U vortexu ostvarenih želja

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    4
  5. Terry Eagleton - Kultura M. U.

    Terry Eagleton Kultura M. U.

    119,00 kn 107,10 kn detaljno
    5
  6. Davor Marijan - Hrvatska 1989. – 1992. Rađanje države

    Davor Marijan Hrvatska 1989. – 1992. Rađanje države

    189,00 kn 170,10 kn detaljno
    6
  7. Mirjana Krizmanić  - Zašto guramo glavu u pijesak?

    Mirjana Krizmanić Zašto guramo glavu u pijesak?

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    7
  8. Lorna Byrne - Anđeli na vrhovima mojih prstiju

    Lorna Byrne Anđeli na vrhovima mojih prstiju

    129 kn 116,10 kn detaljno
    8
  9. Andreja Kostelić-Martić - Napadaj panike ili neka teška bolest?

    Andreja Kostelić-Martić Napadaj panike ili neka teška bolest?

    147,00 kn detaljno
    9
  10. Siniša Škarica - Tvornica glazbe - priče iz Dubrave

    Siniša Škarica Tvornica glazbe - priče iz Dubrave

    199,00 kn 179,10 kn detaljno
    10
Antun Gustav Matoš - Pripovijetke

Antun Gustav Matoš Pripovijetke

Ocjena čitatelja
  • ISBN: 978-953-150-323-5
  • Biblioteka: Stoljeća hrvatske književnosti
  • Izdavač: Matica hrvatska
  • Godina: 2013.
  • Uvez: tvrdi
  • Jezik: hrvatski
  • Broj stranica: 470
  • Format: 20 x 14 cm
Cijena: 180.00 kn
Cijena s popustom: 162,00 kn
Vaša ušteda 18,00 kn
Dodaj u listu želja Dodaj u košaricu
Napiši komentar
Ocjena: (-)
Broj komentara: (0)

Doista je rijetko koji pisac toliko snažno utkao takvog boemskog sebe u svoje stvaralaštvo kao Antun Gustav Matoš. Ta jedinstvena prožetost autora s vlastitim djelom, u kojem se neprestano isprepleću nekim nevidljivim nitima banalna i ružna strana stvarnosti s vizijama neke nove idealno skladne imaginarne umjetničke stvarnosti, bitno je izvorište spoznavanja složenih dubinskih svjetova Matoševe umjetnosti riječi.

Matoševo književno djelo pokazuje dvije temeljne odlike. Cjelokupni njegov opus ostvario je i okrunio na neki način one težnje i želje koje je povremeno parcijalno u svojim programima i tek ponekim tekstovima iznosila mlada generacija koja je započela u nas pokret moderne: iako nije pripadao samom pokretu niti je aktivno u njemu sudjelovao, svojim je djelima ne samo pronalazio i služio se modernim izrazom, otkrivao nove izražajne mogućnosti našega jezika i pošao putem kojim nas je povezivao s europskom literaturom nego je i osjetio i bio svjestan da je forma, dotada zanemarivana u našoj književnosti, jednako značajan faktor i element književnoga djela kao i sadržaj. Druga je činjenica, ništa manje važna, da je Matoš pokazao kako zapravo nema dobre literature bez povezanosti s tradicijom.

O tome kako je shvaćao smisao i zadaću pripovjedačkog stvaralaštva svoje je mišljenje iznio prijatelju književniku Milanu Ogrizoviću u jednom pismu iz Pariza 1907. godine. Piše Matoš, između ostaloga, kako je od samog početka sasvim spontano shvatio da dobre i zanimljive pripovijetke nema bez bizarnih i dramatskih motiva, pa je stoga odlučio da u svojim pripovijetkama ne ostane samo pripovjedač, nego će nastojati biti "rezak, ajnfah, kratak, humorist, cinik, ironičar i sarkast".