Top liste

Književnost
  1. Elena Ferrante - Priča o onima koji bježe i onima koji ostaju

    Elena Ferrante Priča o onima koji bježe i onima koji ostaju

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    1
  2. Jo Nesbø - Macbeth

    Jo Nesbø Macbeth

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    2
  3. Maja Lunde - Povijest pčela

    Maja Lunde Povijest pčela

    139,00 kn 125,10 kn detaljno
    3
  4. Pavao Pavličić - POHVALA STAROSTI

    Pavao Pavličić POHVALA STAROSTI

    99,00 kn detaljno
    4
  5. Kristian Novak - Ciganin, ali najljepši

    Kristian Novak Ciganin, ali najljepši

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    5
  6. Julia P. Gelardi - Rođene za krunu

    Julia P. Gelardi Rođene za krunu

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    6
  7. Raphaelle Giordano - Tvoj drugi život počinje kad shvatiš da imaš samo jedan

    Raphaelle Giordano Tvoj drugi život počinje kad shvatiš da imaš samo jedan

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    7
  8. Elif Shafak - Tri Evine kćeri

    Elif Shafak Tri Evine kćeri

    139,00 kn 125,10 kn detaljno
    8
  9. A. J. Finn - Žena na prozoru

    A. J. Finn Žena na prozoru

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    9
  10. Erica Fischer - Aimée & Jaguar

    Erica Fischer Aimée & Jaguar

    129,00 kn 64,50 kn detaljno
    10
Publicistika
  1. Dušan Vesić - MAGI: Kao da je bila nekad

    Dušan Vesić MAGI: Kao da je bila nekad

    139,00 kn 125,10 kn detaljno
    1
  2. Rajko Grlić - Neispričane priče

    Rajko Grlić Neispričane priče

    179,00 kn 161,10 kn detaljno
    2
  3. Ana Bučević - U vortexu ostvarenih želja

    Ana Bučević U vortexu ostvarenih želja

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    3
  4. Thorwald Dethlefsen, Ruediger Dahlke - Bolest kao put

    Thorwald Dethlefsen, Ruediger Dahlke Bolest kao put

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    4
  5. Davor Rostuhar - Polarni san

    Davor Rostuhar Polarni san

    139,00 kn detaljno
    5
  6. Igor Rudan - Točna boja neba

    Igor Rudan Točna boja neba

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    6
  7. Višnja Starešina - Hrvati pod KOS-ovim krilom

    Višnja Starešina Hrvati pod KOS-ovim krilom

    200,00 kn detaljno
    7
  8. Noam Chomsky - Globalno nezadovoljstvo

    Noam Chomsky Globalno nezadovoljstvo

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    8
  9. Ivana Dragičević - Nejednaki

    Ivana Dragičević Nejednaki

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    9
  10. Kornelija Benyovsky Šoštarić  - Zeleni kvadrat

    Kornelija Benyovsky Šoštarić Zeleni kvadrat

    249,00 kn 224,10 kn detaljno
    10

Sandra Križić Roban Hrvatsko slikarstvo od 1945. do danas

Ocjena čitatelja
  • ISBN: 978-953-303-623-6
  • UDK: 75.038 (497. 5)
  • Biblioteka: Povijest umjetnosti u Hrvatskoj
  • Izdavač: Naklada Ljevak
  • Godina: 2013.
  • Uvez: tvrdi
  • Jezik: hrvatski
  • Broj stranica: 520
  • Format: 21 x 27,3 cm
Cijena: 499,00 kn
Cijena s popustom: 199,00 kn
Vaša ušteda 300,00 kn
Dodaj u listu želja Dodaj u košaricu
Napiši komentar
Ocjena: (-)
Broj komentara: (0)

Hrvatsko slikarstvo druge polovice 20. stoljeća do sada nije bilo sintetizirano i cjelovito prikazano u jednoj knjizi. Mnoge monografije autora, katalozi samostalnih i skupnih izložbi vrijedan su, ali nedostatan izvor podataka o bogatoj umjetničkoj praksi kojoj svakodnevno svjedočimo. Kad je riječ o slikarstvu, napomenimo kako smo protekla dva do tri desetljeća uzastopno slušali loše prognoze koje se tiču ovog medija – mnogo puta spominjala se "smrt slikarstva", načina izražavanja koje po nekim autorima i kritičarima nije bilo sposobno predočiti sva umjetnička previranja, istraživanja i pretapanja medija koja se zbivaju od 70-ih godina prošlog stoljeća nadalje.

Unatoč tome, slikarstvo je jedan od temeljnih medija kojem umjetnici ostaju vjerni. No, treba ga ponovno preispitati, između ostalog stoga što su posljednja desetljeća donijela nove znanstvene spoznaje i znatno izmijenila pristup povijesnoj naraciji. Djelomično je uspostavljena i nužna vremenska distanca, na koju je moguće iskustveno nadograditi recentna zbivanja. Sinteza slikarstva u knjizi dr. sc. Sandre Križić Roban omogućuje povijesno-kritičku valorizaciju i interpretaciju građe na sažet i pregledan način, razumljiv kako stručnjacima tako i široj publici.

Autorica u jednom svesku na 300 stranica teksta s 400-tinjak ilustracija prikazuje hrvatsku slikarsku umjetničku baštinu – od primjera koji svjedoče o prekidu s dominantnim modernizmom, figuracijom i – za poslijeratno razdoblje karakterističnim "pristajanjem" na političke ustupke, zatim ranih primjera apstrakcije, izdvojenih autorskih iskustava s međunarodnom slikarskom scenom (lirska apstrakcija, apstraktni ekspresionizam, gestualno slikarstvo) preko dominantne struje geometrijske apstrakcije, proširenja pojma slikanog polja (iskustva Novih tendencija, op-arta, kinetičke umjetnosti) sve do izražajnih konceptualnih tendencija koje su 70-ih godina po prvi puta omogućile da se u prostoru slike istražuju neke od elementarnih postavki slikarstva – vrijeme, proces, ideja. Autorica pritom uzima u obzir i neke regionalne specifičnosti, osobito one bliske mediteranskom krugu autora (kolorizam), dijelom se pridržavajući uvriježene stilske kategorizacije, a dijelom nudeći nova čitanja srodnih pojava koje povezuje u zajedničke tematske cjeline.

Kao i svaki drugi pregled ove vrste, knjiga HRVATSKO SLIKARSTVO OD 1945. DO DANAS Sandre Križić Roban poštuje slijed povijesne građe, ali uz izbjegavanje shematiziranog iznošenja podataka ili njihove krute stilske određenosti. Upravo niz zbivanja koji karakteriziraju nacionalnu umjetničku – pa tako i slikarsku – scenu, odmaci od uvriježenih pravila, pojedinačna istraživanja pojma slike i razrada slikarskog medija u njegove sastavne dijelove, uz istodobno zadržavanje modernističkih datosti kod jednog dijela autora, omogućilo je autorici da slikarstvu priđe na inovativan način, usklađen s temeljnim idejama suvremene kritike i teorije slikarstva.

Autorica je 2010. objavila knjigu NA DRUGI POGLED - Pozicije suvremene hrvatske fotografije, u kojoj je sintetizirala pojave i osobnosti koji su utjecali na jedinstven razvoj umjetnosti fotografije u našoj zemlji. Pritom je sva navedena zbivanja kontekstualizirala u odnosu na događanja u Europi i svijetu, a na sličan način tretira i slikarsku građu u novoj knjizi. Sandra Križić Roban od sredine 80-ih godina prošlog stoljeća do danas objavila je više stotina tekstova u kojima je pojedinačno predstavila osobnosti, medije, teme i strategije suvremene umjetnosti u Hrvatskoj i svijetu. Njezin angažman karakterizira, uz ostalo, svjesno isticanje društvenih okolnosti koje su utjecale na autore i zbivanja, poznavanje građe i kritičkih pristupa na koje se referira u svojem tekstu. Osim toga, kontinuirano praćenje suvremene umjetničke scene omogućilo joj je da u knjigu uvrsti i recentna zbivanja kao i djela najmlađe generacije autora, koji svjedoče o njezinoj živosti i vrsnoći. Uz odgovarajući izbor ilustracija umjetničkih djela knjiga će postati nezaobilazan izvor informacija o prošlosti i sadašnjosti slikarstva.

 

 

O AUTORICI:

Sandra Križić Roban, dr. sc.

Sandra Križić Roban (Zagreb, 1962.) povjesničarka umjetnosti, kritičarka, kustosica i spisateljica. Zaposlena je na Institutu za povijest umjetnosti u Zagrebu. Predaje na Doktorskom studiju Odsjeka za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu.

Stipendistica je DAAD (Berlin, 2013.) i više puta studijski je boravila u raznim europskim institucijama (Beč, Graz, Pariz, Berlin). Dobitnica je Nagrade Hrvatske sekcije AICA za likovnu kritiku (2006.) i Povelje Društva povjesničara umjetnosti Hrvatske (2011.).

Glavna područja njezinih istraživanja su suvremena i moderna umjetnost, a posebice povijest i teorija fotografije u Hrvatskoj i svijetu, poslijeratna moderna arhitektura, urbanizam i produkt-dizajn, problematika javnoga prostora i kriteriji evaluacije spomeničkih realizacija posvećenih Domovinskom ratu.

Glavna urednica časopisa Život umjetnosti. Od 1986. do danas objavila je oko tisuću članaka, kritika i prikaza. Uredila je više znanstvenih knjiga, priredila knjigu tekstova Antoaneta Pasinović. Izazov mišljenja o prostornom jedinstvu (2001.), monografiju o suvremenom dizajneru nakita Nenadu Robanu (2005.) i knjigu Na drugi pogled. Pozicije suvremene hrvatske fotografije (2010.).  

Priredila je više samostalnih i skupnih izložbi, među ostalima Nulta točka značenja – nefunkcionalna, neprikazivačka, elementarna, eksperimentalna i konceptualna fotografija u Hrvatskoj (Zagreb, 2011.; Graz, 2013.); Nenad Roban – Nepoznato mjesto (Zagreb, 2009.); Tražeći mjesto za zaborav (Zagreb, 2008.); Ostati ili otići (Zagreb, Graz, 2004.). Koautorica izložbe i knjige Socijalizam i modernost. Umjetnost, kultura, politika 1950-1974 (2012.).