Top liste

Književnost
  1. Veronica Roth - Ureži znak smrti

    Veronica Roth Ureži znak smrti

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    1
  2. Slobodan Šnajder - Doba mjedi

    Slobodan Šnajder Doba mjedi

    150,00 kn detaljno
    2
  3. Kristian Bang Foss - Smrt vozi Audi

    Kristian Bang Foss Smrt vozi Audi

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    3
  4. Damir Karakaš - Sjećanje šume

    Damir Karakaš Sjećanje šume

    95,00 kn 85,50 kn detaljno
    4
  5.  Elena Ferrante - GENIJALNA PRIJATELJICA

    Elena Ferrante GENIJALNA PRIJATELJICA

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    5
  6. Kristian Novak - Ciganin, ali najljepši

    Kristian Novak Ciganin, ali najljepši

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    6
  7. Slavenka Drakulić - Mileva Einstein, teorija tuge

    Slavenka Drakulić Mileva Einstein, teorija tuge

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    7
  8. Paula Hawkins - Djevojka u vlaku

    Paula Hawkins Djevojka u vlaku

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    8
  9. Evie Wyld - Sve ptice pjevaju

    Evie Wyld Sve ptice pjevaju

    139,00 kn 125,10 kn detaljno
    9
  10. William P. Young - Koliba

    William P. Young Koliba

    69,00 kn 62,10 kn detaljno
    10
Publicistika
  1. Sanja Toljan - Čudesna moć hormona

    Sanja Toljan Čudesna moć hormona

    119,00 kn 107,10 kn detaljno
    1
  2. Noam Chomsky - Tko vlada svijetom?

    Noam Chomsky Tko vlada svijetom?

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    2
  3. Meik Wiking - Hygge – danski recept za sretan život

    Meik Wiking Hygge – danski recept za sretan život

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    3
  4. James Bowen - Svijet prema Bobu

    James Bowen Svijet prema Bobu

    69,90 kn 62,90 kn detaljno
    4
  5. Ana Bučević - U vortexu ostvarenih želja

    Ana Bučević U vortexu ostvarenih želja

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    5
  6. Ivana Plechinger - Ono što ostaje, uvijek ljubav je

    Ivana Plechinger Ono što ostaje, uvijek ljubav je

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    6
  7. Ajahn Brahm - Krava koja je plakala - drugo izdanje

    Ajahn Brahm Krava koja je plakala - drugo izdanje

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    7
  8. Todd Spehr - Dražen

    Todd Spehr Dražen

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    8
  9. Tomislav Perko - 1000 DANA LJETA

    Tomislav Perko 1000 DANA LJETA

    116,10 kn detaljno
    9
  10. Louisa Thomsen Brits - Hygge: sretan život na danski način

    Louisa Thomsen Brits Hygge: sretan život na danski način

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    10
Eldi Grubišić Pulišelić - Konstrukcija ženskog identiteta u njemačkoj drami

Eldi Grubišić Pulišelić Konstrukcija ženskog identiteta u njemačkoj drami

Tipizacija ženskih likova u kazališnom zrcalu 70-i i 80-ih godina 19. stoljeća

Ocjena čitatelja
  • ISBN: 978-953-340-002-0
  • Izdavač: Leykam international
  • Godina: 2013.
  • Uvez: meki
  • Jezik: hrvatski
  • Broj stranica: 224
Cijena: 158.00 kn
Cijena s popustom: 142,20 kn
Vaša ušteda 15,80 kn
Dodaj u listu želja Dodaj u košaricu
Napiši komentar
Ocjena: (-)
Broj komentara: (0)

U uvodnom poglavlju knjige „Konstrukcija ženskog identiteta u njemačkoj drami. Tipizacija ženskih likova u kazališnom zrcalu 70-i i 80-ih godina 19. stoljeća“ iznose se najvažnije teorije koje su obilježile odnos prema ženama krajem 19. stoljeća i time uvelike utjecale na konstrukciju i prezentaciju ženskog identiteta u književnosti. Opisuje se i analizira položaj kazališne umjetnosti u društvu tog razdoblja s posebnim naglaskom na važnost ženskih likova u dramama Gründerzeita koji kao literarno-historijski termin obuhvaća različite stilske formacije, kao npr. visoki/kasni realizam i rani naturalizam. U uvodnom dijelu knjige uz to se objašnjavaju političke, ekonomske i socijalne promjene koje su stvorile nužne uvjete i za promjene na području tzv. ženskog pitanja. U knjizi se definiraju određeni književni tipovi koji se javljaju ovisno o dominantnom konceptu ženstvenosti kao što su: tragične (anti)junakinje, „kućni anđeli“, majke, erotizirane žene, zavedene žene i emancipirane žene. Istraživanje je provedeno na korpusu od četrnaest drama najpopularnijih dramskih pisaca toga razdoblja (Paul Lindau, Hugo Bürger, Adolph L'Arronge, Oskar Blumenthal, Richard Voβ, Hermann Sudermann, Gerhart Hauptmann, Arno Holz i Johannes Schlaf). U zaključnom poglavlju sažimaju se rezultati istraživanja te se zaključuje da je, usprkos uvriježenU mišljenju, njemački realizam osim epigonsko-povijesnih tragedija stvorio i čitav niz realističkih društvenih drama u kojima su se odražavale suvremene društvene pojave. Bez obzira na trivijalne elemente, naglašava se da je njihovo značenje za razvoj moderne europske drame neprijeporno. Uz to se zaključuje da je unatoč trivijalizaciji, odnosno naglašenoj patetici i inzistiranju na sentimentalno-ganutljivim elementima, realistička drama imala važnu ulogu u nastanku naturalističke dramatike. Za razliku od realista, koji su rješenje vidjeli u harmonizaciji, naturalisti su prikazali ženske likove u svjetlu deideologizacije i demitologizacije. U knjizi se donosi zaključak da je osnovna razlika između realističkih i naturalističkih junakinja u tome što se odluke ženskih likova iz realističkih drama temelje na moralnim načelima. Njihova spremnost na samožrtvovanje stvara „radost boli“, dok su naturalističke junakinje tek individue čije je samožrtvovanje uzaludno.