Top liste

Književnost
  1. William P. Young - Koliba

    William P. Young Koliba

    69,00 kn 62,10 kn detaljno
    1
  2. Kristian Novak - Ciganin, ali najljepši

    Kristian Novak Ciganin, ali najljepši

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    2
  3. David Lagercrantz - Čovjek koji je lovio vlastitu sjenu

    David Lagercrantz Čovjek koji je lovio vlastitu sjenu

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    3
  4. Marko Vidojković - E baš vam hvala

    Marko Vidojković E baš vam hvala

    79,00 kn 71,10 kn detaljno
    4
  5. Jo Nesbo - Snjegović

    Jo Nesbo Snjegović

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    5
  6. Elena Ferrante -  Priča o novom prezimenu

    Elena Ferrante Priča o novom prezimenu

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    6
  7. Jean Mercier - Kad župniku prekipi

    Jean Mercier Kad župniku prekipi

    98,00 kn 88,20 kn detaljno
    7
  8. Erica Fischer - Aimée & Jaguar

    Erica Fischer Aimée & Jaguar

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    8
  9. Jane Harper - Suša

    Jane Harper Suša

    119,00 kn 107,10 kn detaljno
    9
  10. Jojo Moyes - Vikend u Parizu

    Jojo Moyes Vikend u Parizu

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    10
Publicistika
  1. Sarah Knight - Kako vam se život čudesno mijenja kada vam se živo j**e

    Sarah Knight Kako vam se život čudesno mijenja kada vam se živo j**e

    109,00 kn 98,10 kn detaljno
    1
  2. Ana Bučević - Što (ni)je ljubav

    Ana Bučević Što (ni)je ljubav

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    2
  3. Yuval Noah Harari - Homo deus

    Yuval Noah Harari Homo deus

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    3
  4. Ana Bučević - U vortexu ostvarenih želja

    Ana Bučević U vortexu ostvarenih želja

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    4
  5. Terry Eagleton - Kultura M. U.

    Terry Eagleton Kultura M. U.

    119,00 kn 107,10 kn detaljno
    5
  6. Davor Marijan - Hrvatska 1989. – 1992. Rađanje države

    Davor Marijan Hrvatska 1989. – 1992. Rađanje države

    189,00 kn 170,10 kn detaljno
    6
  7. Mirjana Krizmanić  - Zašto guramo glavu u pijesak?

    Mirjana Krizmanić Zašto guramo glavu u pijesak?

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    7
  8. Lorna Byrne - Anđeli na vrhovima mojih prstiju

    Lorna Byrne Anđeli na vrhovima mojih prstiju

    129 kn 116,10 kn detaljno
    8
  9. Andreja Kostelić-Martić - Napadaj panike ili neka teška bolest?

    Andreja Kostelić-Martić Napadaj panike ili neka teška bolest?

    147,00 kn detaljno
    9
  10. Siniša Škarica - Tvornica glazbe - priče iz Dubrave

    Siniša Škarica Tvornica glazbe - priče iz Dubrave

    199,00 kn 179,10 kn detaljno
    10
Sanja Nikčević - Kazališna kritika ili neizbježni suputnik

Sanja Nikčević Kazališna kritika ili neizbježni suputnik

Ocjena čitatelja
  • ISBN: 978-953-7534-78-3
  • Izdavač: Leykam International
  • Godina: 2011.
  • Uvez: meki
  • Jezik: hrvatski
  • Broj stranica: 304
  • Format: 17,00 x 24,00 cm
Cijena: 168.00 kn
Cijena s popustom: 151,20 kn
Vaša ušteda 16,80 kn
Dodaj u listu želja Dodaj u košaricu
Napiši komentar
Ocjena: (-)
Broj komentara: (0)

 

Nepostojanje jedne knjige o kazališnoj kritici ili prosuđivanje kazališne umjetnosti za medije je nepobitna činjenica. Kao i potreba za jednom takvom knjigom. Kazališna kritika kao profesija smjestila se negdje između novinarstva i teorije književnosti ili teatrologije, ali ne pripada do kraja ni jednoj ni drugoj. Upravo ta dihotomija, odnosno nalaženje prave mjere između teorije koja se nužno uključuje u sadržaj i forme koju određuje medij za koji se piše, osnovna je karakteristika kazališnog kritičara i (još jedna) razlika od teatrologa. Teatrolog jednostavno uranja u teorijski aspekt problema i što se forme tiče mora naučiti kako se piše znanstveni rad kao i svi drugi znanstvenici humanističkog područja. Kritičar mora savladati/shvatiti medijska pravila, formu i sadržaj kazališne kritike, njezine različite medijske inačice i ciljanu publiku, ali i osvijestiti vlastiti jedinstveni razlog, svrhu i cilj: osnovne zahtjeve profesije, utjecaj i značaj tog poziva ali i njegove dobre i loše strane. 
Knjiga donosi povijesni pregled tog zvanja, njegovo mjesto između novinarstva i teorije te usporedbu europske i američke kritike. Iz uvjerenja da je kazališni kritičar samosvojna i važna profesija knjiga uz teorijsku obradu svakog aspekta tog poziva daje i praktične primjere odnosno njihovu analizu. 
Knjiga je doprinos borbi za dignitet i profesije kritičara i kazališta kao predmeta o kojem kritičar prosuđuje, zorno pokazujući da je to samosvojna profesija koja ima svoja pravila, razlog i svrhu. Knjiga je namijenjena čitateljima koje zanima pisanje o kazalištu, budućim i sadašnjim kazališnim kritičarima i novinarima koji pišu ili žele pisati o kazalištu, a kako je autorica poznata po jasnom, zanimljivom i čitkom pismu, očito će biti zanimljiva i široj čitateljskoj publici koju zanima kazalište. Duhovite ilustracije koje knjigu prate o odnosu kazališta i kritike te kritičarskim problemima u tome će svakako pripomoći.