Top liste

Književnost
  1. Elena Ferrante -  Priča o novom prezimenu

    Elena Ferrante Priča o novom prezimenu

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    1
  2. Kristian Novak - Ciganin, ali najljepši

    Kristian Novak Ciganin, ali najljepši

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    2
  3. William P. Young - Koliba

    William P. Young Koliba

    69,00 kn 62,10 kn detaljno
    3
  4. Paula Hawkins - U vodu

    Paula Hawkins U vodu

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    4
  5. Ivica Prtenjača - Tiho rušenje

    Ivica Prtenjača Tiho rušenje

    79,00 kn 71,10 kn detaljno
    5
  6. Erica Fischer - Aimée & Jaguar

    Erica Fischer Aimée & Jaguar

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    6
  7. Jo Nesbo - Žeđ

    Jo Nesbo Žeđ

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    7
  8. John Williams - Stoner

    John Williams Stoner

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    8
  9. Karl Ove Knausgaard - Moja borba, četvrtka knjiga

    Karl Ove Knausgaard Moja borba, četvrtka knjiga

    160,00 kn 144,00 kn detaljno
    9
  10. Jerome K. Jerome  - Tri čovjeka u čamcu

    Jerome K. Jerome Tri čovjeka u čamcu

    99,00 kn detaljno
    10
Publicistika
  1. Sarah Knight - Kako vam se život čudesno mijenja kada vam se živo j**e

    Sarah Knight Kako vam se život čudesno mijenja kada vam se živo j**e

    109,00 kn 98,10 kn detaljno
    1
  2. Ana Bučević - Što (ni)je ljubav

    Ana Bučević Što (ni)je ljubav

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    2
  3. Lorna Byrne - Anđeli na vrhovima mojih prstiju

    Lorna Byrne Anđeli na vrhovima mojih prstiju

    129 kn 116,10 kn detaljno
    3
  4. Josip Manolić - Špijuni i domovina

    Josip Manolić Špijuni i domovina

    204,75 kn detaljno
    4
  5. Yuval Noah Harari - Homo deus

    Yuval Noah Harari Homo deus

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    5
  6. Noam Chomsky - Rekvijem za američki san

    Noam Chomsky Rekvijem za američki san

    120,00 kn 108,00 kn detaljno
    6
  7. Anita Šupe - Istine i laži o hrani

    Anita Šupe Istine i laži o hrani

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    7
  8. Yuval Noah Harari - Sapiens

    Yuval Noah Harari Sapiens

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    8
  9. Meik Wiking - Hygge – danski recept za sretan život

    Meik Wiking Hygge – danski recept za sretan život

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    9
  10. Tibor Otto Benković - Zagramer - agramerski riječnik

    Tibor Otto Benković Zagramer - agramerski riječnik

    199,00 kn 179,10 kn detaljno
    10
Dalibor Blažina - Paradoks o kritičaru

Dalibor Blažina Paradoks o kritičaru

Jan Kott u tekstosferi kulture

Ocjena čitatelja
  • ISBN: 978-953-260-128-2
  • Izdavač: Disput
  • Godina: 2011.
  • Uvez: meki
  • Jezik: hrvatski
  • Broj stranica: 384
Cijena: 130.00 kn
Cijena s popustom: 117,00 kn
Vaša ušteda 13,00 kn
Dodaj u listu želja Dodaj u košaricu
Napiši komentar
Ocjena: (-)
Broj komentara: (0)

 

Ime Jana Kotta nije ime tek još jednog znamenitog kritičara dvadesetog stoljeća, u ovome slučaju ujedno i dionika ugledne poljske kazališne i književne kulture (...). U pitanju je kritičar čiji su teorijski stavovi i tumačenja takvih velikana dramske riječi kao što je Shakespeare radikalno izmijenili percepciju odnosa drame i kazališta, književnokritičkih čitanja i režije, baštine i suvremenosti. 
 
Njegov je odjek u hrvatskoj kazališnoj kritici šezdesetih i sedamdesetih bio izniman i dalekosežan, pa su mu se i stavovi i formulacije dovinuli do statusa sažetih i prepoznatljivih referenci na čitav kompleks prijepornih pitanja kazališne prakse, pretvarajući se, kako Blažina veli, u "interpretativne formule" i "opća mjesta", koja prijete da prekriju daleko raznolikiji krajolik Kottove kritičke refleksije. 
 
Uza sav ugled, naime, koji je i u nas i u inozemstvu svojedobno uživao, Kottov opus poznat je ipak tek u svojim odabranim odlomcima, te nikada do sada nije bio ovako složeno, obuhvatno i iscrpno prikazan, sa svim obzirnostima prema njegovoj mnogolikosti, kulturnome i političkome, ali ponajprije tumačiteljskom angažmanu, a onda i kontekstu, matičnom i europskom, u kojemu je djelovao.
 
Stoga se autor studije o ovoj izuzetnoj ličnosti i odlučuje za to da o osebujnim prijevojima Kottove kritike govori u terminima paradoksa, parafrazirajući znanu Diderotovu tezu o paradoksalnoj prirodi glumčeve emocionalne investicije. 
 
Kott je naime u poljskoj kulturi doživio i prijepore i hvale, ponajviše zbog svojega metodološkoga, ideološkoga i preferencijskoga eklekticizma, te si Blažina utoliko postavlja iznimno težak zadatak, razvidjeti naime iza kontroverzi koje je Kott budio sve njegove brojne mijene "epistemičkih paradigmi", zahvatiti dijakronijski tijek njegovih neprekidnih negacija ustanovljenih čvrstih obrazaca, promisliti njegove izbore kritičkog objekta-teksta, strukturu i status njegova kritičkog subjekta, pa sagledati u njegovoj "dosljednoj nedosljednosti" više od hirovitosti, sam zalog njegove neprekidno obnavljane aktualnosti, ali i ključne zglobove i metafore - nerijetko neobične, gotovo oksimoronske kovanice - njegove kritičke metode. 
 
Smještajući pak sva ova pitanja u horizont Lasićeva "ontološkog strukturalizma" i u okvire diskusije suvremene hermeneutike, obraćajući se neprijepornoj kvaliteti Kottova stila, napose uranjajući kritičarov angažman u polje "tekstosfere kulture", Blažina daleko nadilazi monografsku opčinjenost Kottovom osobnošću, zahvaća zapravo svu širinu poljskoga kulturnoga konteksta od prvih desetljeća do kraja 20. stoljeća te raspravlja u najvišoj tradiciji književno- i kulturno-znanstvene, osobito pak teatrološke rigoroznosti, suvereno baratajući najzahtjevnijim terminološkim instrumentarijem analize.
 
iz recenzije Lade Čale Feldman