Top liste

Književnost
  1. William P. Young - Koliba

    William P. Young Koliba

    69,00 kn 62,10 kn detaljno
    1
  2.  Elena Ferrante - GENIJALNA PRIJATELJICA

    Elena Ferrante GENIJALNA PRIJATELJICA

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    2
  3. Ece Temelkuran - Žene koje pušu u čvorove

    Ece Temelkuran Žene koje pušu u čvorove

    139,00 kn 79,00 kn detaljno
    3
  4. Lidija Dimkovska  - Rezervni život

    Lidija Dimkovska Rezervni život

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    4
  5. Damir Karakaš - Sjećanje šume

    Damir Karakaš Sjećanje šume

    95,00 kn 85,50 kn detaljno
    5
  6. Semezdin Mehmedinović - Me’med, crvena bandana i pahuljica

    Semezdin Mehmedinović Me’med, crvena bandana i pahuljica

    139,00 kn 125,10 kn detaljno
    6
  7. John Williams - Stoner

    John Williams Stoner

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    7
  8. Kristian Bang Foss - Smrt vozi Audi

    Kristian Bang Foss Smrt vozi Audi

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    8
  9. Renato Baretić - Osmi povjerenik

    Renato Baretić Osmi povjerenik

    59,90 kn 53,90 kn detaljno
    9
  10. Kristian Novak - Ciganin, ali najljepši

    Kristian Novak Ciganin, ali najljepši

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    10
Publicistika
  1. Mirely Holy - Vražica nosi Pradu... a bogovi konfekciju

    Mirely Holy Vražica nosi Pradu... a bogovi konfekciju

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    1
  2. Meik Wiking - Hygge – danski recept za sretan život

    Meik Wiking Hygge – danski recept za sretan život

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    2
  3. Ivo Goldstein - Hrvatska povijest

    Ivo Goldstein Hrvatska povijest

    168,00 kn 151,20 kn detaljno
    3
  4. Ana Bučević - U vortexu ostvarenih želja

    Ana Bučević U vortexu ostvarenih želja

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    4
  5. priredili Daniel Franklin i John Andrews - Megapromjena

    priredili Daniel Franklin i John Andrews Megapromjena

    99,00 kn 49,00 kn detaljno
    5
  6. Ana Bučević - Safari duha

    Ana Bučević Safari duha

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    6
  7. Simone de Beauvoir - Drugi spol

    Simone de Beauvoir Drugi spol

    249,00 kn 224,10 kn detaljno
    7
  8. Predrag Matvejević - Mediteranski brevijar

    Predrag Matvejević Mediteranski brevijar

    69,00 kn 62,10 kn detaljno
    8
  9. Giulia Enders - Crijeva sa šarmom

    Giulia Enders Crijeva sa šarmom

    89,00 kn 80,10 kn detaljno
    9
  10. Anita Šupe - Istine i laži o hrani

    Anita Šupe Istine i laži o hrani

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    10
Andrej Belyj - Petrograd

Andrej Belyj Petrograd

Ocjena čitatelja
  • ISBN: 978-953-297-073-9
  • Biblioteka: Vrhovi svjetske književnosti
  • Izdavač: Alfa
  • Godina: 2008.
  • Uvez: tvrdi
  • Jezik: hrvatski
  • Broj stranica: 385
Cijena: 200.00 kn
Cijena s popustom: 130,00 kn
Vaša ušteda 70,00 kn
Dodaj u listu želja Dodaj u košaricu
Napiši komentar
Ocjena: (-)
Broj komentara: (0)

Roman Andreja Belyja, jednog od najznamenitijih književnika i teoretičara simbolizma, jest upisivanje grada, točnije njegove dvostoljetne mitologije, u prostranstvo riječi i simbola. Peterburg svjedoči više no ijedno drugo djelo s početka 20. stoljeća o fantomskom preklapanju stvarnosti i mašte, istoimenoga grada i ruske književnosti. Peterburg – nesumnjivo najbolje prozno dostignuće ruskoga simbolizma – roman je višeslojne strukture. Tradicionalna, realistička forma romana s jasno postavljenim likovima, fabulom i motivima u Peterburgu se osporava i izvrće umetanjem niza sitnih detalja koji neprestano remete sklad izričaja i sadržaja. Takva autorova manipulacija rezultira beskrajnom igrom u kojoj se gube čvrsta značenja i u kojoj se gotovo poststrukturalistički dekonstruira postojanost strukture. Bogata intertekstualnost djela, s pomoću koje Belyj istovremeno izvrće, prepliće, sažima i nadopunjuje u roman umetnute tekstove iz ruske književnosti 19. stoljeća, sugerira dvostruko čitanje (prema R. Lachmann). U tome smislu valja izdvojiti dvije osnovne razine romana: fabularnu i intertekstualnu. Prva se grana u nekoliko paralelnih smjerova i progovara o trima osnovnim temama romana: revoluciji, ocoubojstvu i ljubavi. Okosnica je ipak obiteljska „drama“ Ableuhovih. Roman prati duhovno-filozofski raskol između oca senatora, Apollona Apollonoviča Ableuhova, i njegova sina studenta, Nikolaja Apollonoviča. U maniri kriminalističkog romana Belyj ostavlja čitatelja u napetosti do samoga kraja, držeći ga u potpunoj neizvjesnosti hoće li sin revolucionar zaista izvršiti čin tzv. individualnog terorizma i baciti bombu na ostarjelu carističku državu – koju simbolizira njegov otac. Obiteljsku sliku upotpunjuje lik majke i nevjerne supruge Anne Petrovne, koja ruši sliku obiteljske idile. Upravo će njezina odsutnost iz obiteljske slike potencirati emotivnu opustošenost raskošna doma Ableuhovih i duša njezinih stanara. Prostor koji je ispražnjen njezinim napuštanjem ispunjen je sve bolnijim udaljavanjem sina od vlastita oca i obratno. Obiteljski trokut Ableuhovih smjesa je edipovske ljubavi i mržnje, no neugodan „propuh“ koji puše između dviju muških „pukotina“ Ableuhovih (oca i sina) obuhvaća tri osnovne razine: emocionalnu, filozofsku i političku. Dok je senator ljubitelj reda i simetrije, sin revolucionar pripada svijetu duhovnoga i estetskoga kaosa; dok stariji čita Comtea i Millovu Logiku, mlađi drži kip Kanta u spavaćoj sobi i Nietzscheov je sljedbenik. Jedino što ih spaja jesu uspomene na obiteljsku prošlost. Povratak Anne Petrovne iz preljubničkoga gnijezda u dom Ableuhovih na trenutak pruža nadu da će se obitelj spasiti od bombe (doslovne i metaforičke) skrivene u limenci sardina. Radnja romana odvija se u samo dvadeset i četiri sumanuta peterburška sata; u tom halucinogenom otkucavanju miješaju se svijesti i podsvijesti raznih ruskih likova, istočno se načelo sukobljava sa zapadnim, djeca s očevima, teroristi revolucionari bore se s državnom simetrijom (ali i međusobno – unutar vlastitih rodova), peterburški likovi preklapaju se s peterburškim sjenama. Na ulicama se, osim hladnoga sjevernoga vjetra, razabire vrlo jak povijesni podtekst: prva ruska revolucija 1905. godine. Petrograd je nesumnjivo pionirski pothvat u ruskoj književnosti; bogatstvo njegove poetike prodire izvan okvira matične književnosti i upisuje ga među najznačajnije svjetske romane 20. stoljeća. Dovoljno je istaknuti motive ludila, podvojenosti, samoće, Edipova kompleksa, zatim kolažnost, iznimnu filmičnost djela, preradu antičkih mitova (o Saturnu i Apolonu) i umjetničku primjenu Freudove teorije – da A. Belyja svrstamo rame uz rame Joyceu, Kafki i Proustu. Štoviše, Belyj je u Peterburgu preduhitrio tehniku Joyceova Uliksa i napisao jedan od prvih romana „toka svijesti“ u povijesti svjetske književnosti. (Iz pogovora Ivane Peruško)