Top liste

Književnost
  1. Ante Tomić - Pogledaj što je mačka donijela

    Ante Tomić Pogledaj što je mačka donijela

    109,00 kn 98,10 kn detaljno
    1
  2. Elena Favilli i Francesca Cavallo - Priče za laku noć za mlade buntovnice

    Elena Favilli i Francesca Cavallo Priče za laku noć za mlade buntovnice

    119,00 kn 107,10 kn detaljno
    2
  3. Dan Brown - Postanak

    Dan Brown Postanak

    199,00 kn 179,10 kn detaljno
    3
  4. Rade Šerbedžija - Poslije kiše

    Rade Šerbedžija Poslije kiše

    139,00 kn 125,10 kn detaljno
    4
  5. Kristian Novak - Ciganin, ali najljepši

    Kristian Novak Ciganin, ali najljepši

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    5
  6. Damir Karakaš - Sjećanje šume

    Damir Karakaš Sjećanje šume

    90,00 kn 81,00 kn detaljno
    6
  7. William P. Young - Koliba

    William P. Young Koliba

    69,00 kn 62,10 kn detaljno
    7
  8. Kristian Novak - Črna mati zemla

    Kristian Novak Črna mati zemla

    140 kn 126,00 kn detaljno
    8
  9. Arundhati Roy - Ministarstvo potpune sreće

    Arundhati Roy Ministarstvo potpune sreće

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    9
  10. R.J. Palacio - Čudo

    R.J. Palacio Čudo

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    10
Publicistika
  1. Igor Mandić - Predsmrtni dnevnik

    Igor Mandić Predsmrtni dnevnik

    119,00 kn 107,10 kn detaljno
    1
  2. Papa Franjo - Jorge Mario Bergoglio - Oče naš

    Papa Franjo - Jorge Mario Bergoglio Oče naš

    98,00 kn detaljno
    2
  3. Igor Rudan - Točna boja neba

    Igor Rudan Točna boja neba

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    3
  4. Dejan Jović - Rat i mit

    Dejan Jović Rat i mit

    179,00 kn 161,10 kn detaljno
    4
  5. Yuval Noah Harari - Homo deus

    Yuval Noah Harari Homo deus

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    5
  6. Ingrid Divković - Živi mi se

    Ingrid Divković Živi mi se

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    6
  7. Ana Bučević - U vortexu ostvarenih želja

    Ana Bučević U vortexu ostvarenih želja

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    7
  8. Kristina Wolsperger Danilovski - Danci i stranci - drugo izdanje

    Kristina Wolsperger Danilovski Danci i stranci - drugo izdanje

    69,00 kn 62,10 kn detaljno
    8
  9. Sarah Knight - Kako vam se život čudesno mijenja kada vam se živo j**e

    Sarah Knight Kako vam se život čudesno mijenja kada vam se živo j**e

    109,00 kn 98,10 kn detaljno
    9
  10. Timothy Snyder - O tiraniji

    Timothy Snyder O tiraniji

    89,00 kn 80,10 kn detaljno
    10
Gwenaëlle Aubry - Nitko

Gwenaëlle Aubry Nitko

Ocjena čitatelja
  • ISBN: 978-953-260-135-0
  • Biblioteka: Na tragu klasika
  • Izdavač: Disput
  • Godina: 2011.
  • Uvez: tvrdi s ovitkom
  • Jezik: hrvatski
  • Broj stranica: 144
  • Format: 12,50 x 20,00 cm
Cijena: 110.00 kn
Cijena s popustom: 99,00 kn
Vaša ušteda 11,00 kn
Dodaj u listu želja Dodaj u košaricu
Napiši komentar
Ocjena: (-)
Broj komentara: (0)

 

Kada roman počinje poglavljem naslovljenim Antonin Artaud, u kojem je riječ o njegovu boravku u sanatoriju, a završava osvrtom na Zeliga, filmski lik Woodya Allena, jasno je da autorica želi otvoreno ispisati abecedu psihološkoga poremećaja koji naziva ludilom ili melankolijom. No dok Artaud svjesno za sebe kaže da je veliki pjesnik, glavni lik romana, ujedno i autentični model iz autoričine zbilje, njezin otac, želi biti – nitko. 
Skidajući sloj po sloj višestruke očeve ličnosti koji je u sebi nosio likove Jamesa Bonda, Dustina Hoffmana, cirkusanta, gusara, izdajnika, crne ovce..., autorica želi doprijeti do jezgre njegova Ja, do autentičnoga i cjelovitoga lika ispod niza maski koje ga zastiru, ali otkriva da je u tom naslojavanju zapravo bit onoga tko pokušava ne biti netko. 
Nakon očeve smrti autorica je pronašla njegov rukopis pod naslovom Melankolična crna ovca u kojem je François-Xavier Aubry, ugledni francuski profesor prava i autor brojnih radova i knjiga, brižno opisao svoje stanje manično-depresivne osobe. Isprepletanjem citata iz očeva rukopisa ona slaže puzzle njegove ličnosti prepoznajući postupno sebe kao njegov odraz. Mudro zaobilazeći filozofski diskurz, rasprave ili promišljanja o ludilu, Gwenaëlle Aubry u rahlo konstruiranom tekstu niže slike i opise građanskog života u francuskoj provinciji, psihijatrijskih bolnica, oživljava obiteljsku prošlost, prati očev život u pomno odabranim detaljima koji se doimaju kao slučajna i usputna sjećanja, prikazuje međuljudske odnose u kratkim, ali znakovitim potezima, a osobito svoj odnos s ocem koji prerasta u odnos zamjena uloga zbog očeve infantilnosti. Te se slike i dojmovi nižu kao impresionistički portreti, no kada priča od prvog slova abecede A (kao Artaud) dođe do zadnjeg Z (kao Zelig), krug se zatvara, a portret izmiče. 
Kada roman počinje poglavljem naslovljenim Antonin Artaud, u kojem je riječ o njegovu boravku u sanatoriju, a završava osvrtom na Zeliga, filmski lik Woodya Allena, jasno je da autorica želi otvoreno ispisati abecedu psihološkoga poremećaja koji naziva ludilom ili melankolijom. No dok Artaud svjesno za sebe kaže da je veliki pjesnik, glavni lik romana, ujedno i autentični model iz autoričine zbilje, njezin otac, želi biti – nitko. 
Skidajući sloj po sloj višestruke očeve ličnosti koji je u sebi nosio likove Jamesa Bonda, Dustina Hoffmana, cirkusanta, gusara, izdajnika, crne ovce..., autorica želi doprijeti do jezgre njegova Ja, do autentičnoga i cjelovitoga lika ispod niza maski koje ga zastiru, ali otkriva da je u tom naslojavanju zapravo bit onoga tko pokušava ne biti netko. 
Nakon očeve smrti autorica je pronašla njegov rukopis pod naslovom Melankolična crna ovca u kojem je François-Xavier Aubry, ugledni francuski profesor prava i autor brojnih radova i knjiga, brižno opisao svoje stanje manično-depresivne osobe. Isprepletanjem citata iz očeva rukopisa ona slaže puzzle njegove ličnosti prepoznajući postupno sebe kao njegov odraz. Mudro zaobilazeći filozofski diskurz, rasprave ili promišljanja o ludilu, Gwenaëlle Aubry u rahlo konstruiranom tekstu niže slike i opise građanskog života u francuskoj provinciji, psihijatrijskih bolnica, oživljava obiteljsku prošlost, prati očev život u pomno odabranim detaljima koji se doimaju kao slučajna i usputna sjećanja, prikazuje međuljudske odnose u kratkim, ali znakovitim potezima, a osobito svoj odnos s ocem koji prerasta u odnos zamjena uloga zbog očeve infantilnosti. Te se slike i dojmovi nižu kao impresionistički portreti, no kada priča od prvog slova abecede A (kao Artaud) dođe do zadnjeg Z (kao Zelig), krug se zatvara, a portret izmiče.