Top liste

Književnost
  1. William P. Young - Koliba

    William P. Young Koliba

    69,00 kn 62,10 kn detaljno
    1
  2. Kristian Novak - Ciganin, ali najljepši

    Kristian Novak Ciganin, ali najljepši

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    2
  3. David Lagercrantz - Čovjek koji je lovio vlastitu sjenu

    David Lagercrantz Čovjek koji je lovio vlastitu sjenu

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    3
  4. Marko Vidojković - E baš vam hvala

    Marko Vidojković E baš vam hvala

    79,00 kn 71,10 kn detaljno
    4
  5. Jo Nesbo - Snjegović

    Jo Nesbo Snjegović

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    5
  6. Elena Ferrante -  Priča o novom prezimenu

    Elena Ferrante Priča o novom prezimenu

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    6
  7. Jean Mercier - Kad župniku prekipi

    Jean Mercier Kad župniku prekipi

    98,00 kn 88,20 kn detaljno
    7
  8. Erica Fischer - Aimée & Jaguar

    Erica Fischer Aimée & Jaguar

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    8
  9. Jane Harper - Suša

    Jane Harper Suša

    119,00 kn 107,10 kn detaljno
    9
  10. Jojo Moyes - Vikend u Parizu

    Jojo Moyes Vikend u Parizu

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    10
Publicistika
  1. Sarah Knight - Kako vam se život čudesno mijenja kada vam se živo j**e

    Sarah Knight Kako vam se život čudesno mijenja kada vam se živo j**e

    109,00 kn 98,10 kn detaljno
    1
  2. Ana Bučević - Što (ni)je ljubav

    Ana Bučević Što (ni)je ljubav

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    2
  3. Yuval Noah Harari - Homo deus

    Yuval Noah Harari Homo deus

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    3
  4. Ana Bučević - U vortexu ostvarenih želja

    Ana Bučević U vortexu ostvarenih želja

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    4
  5. Terry Eagleton - Kultura M. U.

    Terry Eagleton Kultura M. U.

    119,00 kn 107,10 kn detaljno
    5
  6. Davor Marijan - Hrvatska 1989. – 1992. Rađanje države

    Davor Marijan Hrvatska 1989. – 1992. Rađanje države

    189,00 kn 170,10 kn detaljno
    6
  7. Mirjana Krizmanić  - Zašto guramo glavu u pijesak?

    Mirjana Krizmanić Zašto guramo glavu u pijesak?

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    7
  8. Lorna Byrne - Anđeli na vrhovima mojih prstiju

    Lorna Byrne Anđeli na vrhovima mojih prstiju

    129 kn 116,10 kn detaljno
    8
  9. Andreja Kostelić-Martić - Napadaj panike ili neka teška bolest?

    Andreja Kostelić-Martić Napadaj panike ili neka teška bolest?

    147,00 kn detaljno
    9
  10. Siniša Škarica - Tvornica glazbe - priče iz Dubrave

    Siniša Škarica Tvornica glazbe - priče iz Dubrave

    199,00 kn 179,10 kn detaljno
    10
Jiří Hájíček - Seoski barok

Jiří Hájíček Seoski barok

Ocjena čitatelja
  • ISBN: 978-953-260-133-6
  • Biblioteka: Na tragu klasika
  • Izdavač: Disput
  • Godina: 2011.
  • Uvez: tvrdi s ovitkom
  • Jezik: hrvatski
  • Broj stranica: 216
  • Format: 12,50 X 20,00 cm
Cijena: 130.00 kn
Cijena s popustom: 117,00 kn
Vaša ušteda 13,00 kn
Dodaj u listu želja Dodaj u košaricu
Napiši komentar
Ocjena: (-)
Broj komentara: (0)

 

Glavni lik romana Pavel Straňanský ljubitelj je i strastveni proučavatelj seoskog života, nastoji ga oteti potpunom zaboravu, jednako kao što njegove djeliće uspijeva sačuvati seoska barokna arhitektura. 
Pavel preživljava tako što sastavlja rodoslovna stabla za Čehe koji su odavno emigrirali u Ameriku. Njegovi klijenti uglavnom naprosto žele doznati nešto o svojem porijeklu i precima, koji su većinom potekli iz južnočeških sela, gdje i sam junak živi čitav život. Ali priča se zapleće oko jedne neobične narudžbe domaćega klijenta koji ne traži genealošku studiju, nego neko staro zametnuto pismo zbog kojeg je nekoliko zemljoposjednika u doba nasilne socijalističke kolektivizacije sela bilo razvlašteno i završilo u zatvoru. To kod genealoga od početka izaziva nelagodu jer sumnja u nečasne namjere klijenta. Pripovjedač naizgled nepretenciozno prati prilično napetu detekciju provođenu putem stanovite genealoške forenzike, no niti priče sve se više zapleću i Pavel otkriva da ga manje-više rutinski zadatak baca izravno u sadašnjost, da priča iz 50-ih sliči onoj koja se mogla dogoditi i prije tjedan dana.
U romanu je riječ o nastojanju naših suvremenika da iziđu na kraj s povijesnim traumama svojih obitelji, koje najizravnije utječu na njihove vlastite životne putove. Društveni sloj koji se u ranim pedesetima nastojao ekonomski i politički likvidirati, sloj bogatih seljaka-kulaka, u devedesetima se ponovo nastoji uspostaviti, ali mehanizmi njegova uskrsnuća jednako su okrutni kao i mehanizmi njegove likvidacije. Tako je kristalno čisto istaknut važan aspekt opterećenosti prošlošću – njezino ponavljanje pod izlikom ispravljanja njezinih grijeha. 
Premda autor do samoga kraja održava privid podjele na dobre i zle, odgovore na univerzalna pitanja krivnje i oprosta, žrtve i krvnika ostavlja neriješenima. Upravo u toj odluci da ne zauzme poziciju presuditelja njegova je najjača pripovjedačka, ali i moralna osobina.Glavni lik romana Pavel Straňanský ljubitelj je i strastveni proučavatelj seoskog života, nastoji ga oteti potpunom zaboravu, jednako kao što njegove djeliće uspijeva sačuvati seoska barokna arhitektura. 
Pavel preživljava tako što sastavlja rodoslovna stabla za Čehe koji su odavno emigrirali u Ameriku. Njegovi klijenti uglavnom naprosto žele doznati nešto o svojem porijeklu i precima, koji su većinom potekli iz južnočeških sela, gdje i sam junak živi čitav život. Ali priča se zapleće oko jedne neobične narudžbe domaćega klijenta koji ne traži genealošku studiju, nego neko staro zametnuto pismo zbog kojeg je nekoliko zemljoposjednika u doba nasilne socijalističke kolektivizacije sela bilo razvlašteno i završilo u zatvoru. To kod genealoga od početka izaziva nelagodu jer sumnja u nečasne namjere klijenta. Pripovjedač naizgled nepretenciozno prati prilično napetu detekciju provođenu putem stanovite genealoške forenzike, no niti priče sve se više zapleću i Pavel otkriva da ga manje-više rutinski zadatak baca izravno u sadašnjost, da priča iz 50-ih sliči onoj koja se mogla dogoditi i prije tjedan dana.
U romanu je riječ o nastojanju naših suvremenika da iziđu na kraj s povijesnim traumama svojih obitelji, koje najizravnije utječu na njihove vlastite životne putove. Društveni sloj koji se u ranim pedesetima nastojao ekonomski i politički likvidirati, sloj bogatih seljaka-kulaka, u devedesetima se ponovo nastoji uspostaviti, ali mehanizmi njegova uskrsnuća jednako su okrutni kao i mehanizmi njegove likvidacije. Tako je kristalno čisto istaknut važan aspekt opterećenosti prošlošću – njezino ponavljanje pod izlikom ispravljanja njezinih grijeha. 
Premda autor do samoga kraja održava privid podjele na dobre i zle, odgovore na univerzalna pitanja krivnje i oprosta, žrtve i krvnika ostavlja neriješenima. Upravo u toj odluci da ne zauzme poziciju presuditelja njegova je najjača pripovjedačka, ali i moralna osobina.