Top liste

Književnost
  1. Ante Tomić i Rajko Grlić - Ustav Republike Hrvatske

    Ante Tomić i Rajko Grlić Ustav Republike Hrvatske

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    1
  2. Marina Stepnova - Lazarove žene

    Marina Stepnova Lazarove žene

    139,00 kn 125,10 kn detaljno
    2
  3. John Williams - Stoner

    John Williams Stoner

    149,00 kn 134,10 kn detaljno
    3
  4. Ivana Bodrožić - Rupa

    Ivana Bodrožić Rupa

    39,90 kn 35,91 kn detaljno
    4
  5. Ankica Tomić - Vice versa

    Ankica Tomić Vice versa

    139,00 kn 125,10 kn detaljno
    5
  6. Slobodan Šnajder - Doba mjedi

    Slobodan Šnajder Doba mjedi

    150,00 kn detaljno
    6
  7. Jojo Moyes - Tu sam pred tobom

    Jojo Moyes Tu sam pred tobom

    79,00 kn 71,10 kn detaljno
    7
  8. Çiler İlhan - Izgon

    Çiler İlhan Izgon

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    8
  9. Jojo Moyes -  Nakon tebe

    Jojo Moyes Nakon tebe

    89,00 kn 80,10 kn detaljno
    9
  10. Nina George - Mala pariška knjižara

    Nina George Mala pariška knjižara

    99,00 kn 89,00 kn detaljno
    10
Publicistika
  1. Ana Bučević - U vortexu ostvarenih želja

    Ana Bučević U vortexu ostvarenih želja

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    1
  2.  Bruce Springsteen - Springsteen

    Bruce Springsteen Springsteen

    159,00 kn 143,10 kn detaljno
    2
  3. Ivana Plechinger - Ono što ostaje, uvijek ljubav je

    Ivana Plechinger Ono što ostaje, uvijek ljubav je

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    3
  4. John C. Parkin - Jebe mi se

    John C. Parkin Jebe mi se

    29,00 kn detaljno
    4
  5. Ana Bučević - Safari duha

    Ana Bučević Safari duha

    130,00 kn 117,00 kn detaljno
    5
  6. Anita Šupe - Istine i laži o hrani

    Anita Šupe Istine i laži o hrani

    129,00 kn 116,10 kn detaljno
    6
  7. Roman Leljak - Huda jama

    Roman Leljak Huda jama

    140,00 kn detaljno
    7
  8. Stašo Forenbaher, Lara Černicki - Starim cestama preko Velebita

    Stašo Forenbaher, Lara Černicki Starim cestama preko Velebita

    180,00 kn 162,00 kn detaljno
    8
  9. Todd Spehr - Dražen

    Todd Spehr Dražen

    99,00 kn 89,10 kn detaljno
    9
  10. Miroslav Krleža - Marginalije

    Miroslav Krleža Marginalije

    119,00 kn 107,10 kn detaljno
    10
Jiří Hájíček - Seoski barok

Jiří Hájíček Seoski barok

Ocjena čitatelja
  • ISBN: 978-953-260-133-6
  • Biblioteka: Na tragu klasika
  • Izdavač: Disput
  • Godina: 2011.
  • Uvez: tvrdi s ovitkom
  • Jezik: hrvatski
  • Broj stranica: 216
  • Format: 12,50 X 20,00 cm
Cijena: 130.00 kn
Cijena s popustom: 117,00 kn
Vaša ušteda 13,00 kn
Dodaj u listu želja Dodaj u košaricu
Napiši komentar
Ocjena: (-)
Broj komentara: (0)

 

Glavni lik romana Pavel Straňanský ljubitelj je i strastveni proučavatelj seoskog života, nastoji ga oteti potpunom zaboravu, jednako kao što njegove djeliće uspijeva sačuvati seoska barokna arhitektura. 
Pavel preživljava tako što sastavlja rodoslovna stabla za Čehe koji su odavno emigrirali u Ameriku. Njegovi klijenti uglavnom naprosto žele doznati nešto o svojem porijeklu i precima, koji su većinom potekli iz južnočeških sela, gdje i sam junak živi čitav život. Ali priča se zapleće oko jedne neobične narudžbe domaćega klijenta koji ne traži genealošku studiju, nego neko staro zametnuto pismo zbog kojeg je nekoliko zemljoposjednika u doba nasilne socijalističke kolektivizacije sela bilo razvlašteno i završilo u zatvoru. To kod genealoga od početka izaziva nelagodu jer sumnja u nečasne namjere klijenta. Pripovjedač naizgled nepretenciozno prati prilično napetu detekciju provođenu putem stanovite genealoške forenzike, no niti priče sve se više zapleću i Pavel otkriva da ga manje-više rutinski zadatak baca izravno u sadašnjost, da priča iz 50-ih sliči onoj koja se mogla dogoditi i prije tjedan dana.
U romanu je riječ o nastojanju naših suvremenika da iziđu na kraj s povijesnim traumama svojih obitelji, koje najizravnije utječu na njihove vlastite životne putove. Društveni sloj koji se u ranim pedesetima nastojao ekonomski i politički likvidirati, sloj bogatih seljaka-kulaka, u devedesetima se ponovo nastoji uspostaviti, ali mehanizmi njegova uskrsnuća jednako su okrutni kao i mehanizmi njegove likvidacije. Tako je kristalno čisto istaknut važan aspekt opterećenosti prošlošću – njezino ponavljanje pod izlikom ispravljanja njezinih grijeha. 
Premda autor do samoga kraja održava privid podjele na dobre i zle, odgovore na univerzalna pitanja krivnje i oprosta, žrtve i krvnika ostavlja neriješenima. Upravo u toj odluci da ne zauzme poziciju presuditelja njegova je najjača pripovjedačka, ali i moralna osobina.Glavni lik romana Pavel Straňanský ljubitelj je i strastveni proučavatelj seoskog života, nastoji ga oteti potpunom zaboravu, jednako kao što njegove djeliće uspijeva sačuvati seoska barokna arhitektura. 
Pavel preživljava tako što sastavlja rodoslovna stabla za Čehe koji su odavno emigrirali u Ameriku. Njegovi klijenti uglavnom naprosto žele doznati nešto o svojem porijeklu i precima, koji su većinom potekli iz južnočeških sela, gdje i sam junak živi čitav život. Ali priča se zapleće oko jedne neobične narudžbe domaćega klijenta koji ne traži genealošku studiju, nego neko staro zametnuto pismo zbog kojeg je nekoliko zemljoposjednika u doba nasilne socijalističke kolektivizacije sela bilo razvlašteno i završilo u zatvoru. To kod genealoga od početka izaziva nelagodu jer sumnja u nečasne namjere klijenta. Pripovjedač naizgled nepretenciozno prati prilično napetu detekciju provođenu putem stanovite genealoške forenzike, no niti priče sve se više zapleću i Pavel otkriva da ga manje-više rutinski zadatak baca izravno u sadašnjost, da priča iz 50-ih sliči onoj koja se mogla dogoditi i prije tjedan dana.
U romanu je riječ o nastojanju naših suvremenika da iziđu na kraj s povijesnim traumama svojih obitelji, koje najizravnije utječu na njihove vlastite životne putove. Društveni sloj koji se u ranim pedesetima nastojao ekonomski i politički likvidirati, sloj bogatih seljaka-kulaka, u devedesetima se ponovo nastoji uspostaviti, ali mehanizmi njegova uskrsnuća jednako su okrutni kao i mehanizmi njegove likvidacije. Tako je kristalno čisto istaknut važan aspekt opterećenosti prošlošću – njezino ponavljanje pod izlikom ispravljanja njezinih grijeha. 
Premda autor do samoga kraja održava privid podjele na dobre i zle, odgovore na univerzalna pitanja krivnje i oprosta, žrtve i krvnika ostavlja neriješenima. Upravo u toj odluci da ne zauzme poziciju presuditelja njegova je najjača pripovjedačka, ali i moralna osobina.